Avatar billede jekk Nybegynder
25. august 2007 - 14:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan man kopiere søgte filer med mappenavn ?

jeg har en masse filer i forskellige mapper, med samme navn,
som vises i min stifinder søgning.
disse filer vil jeg gerne tage en kopi af, men da de har samme navn, så har jeg et problem !?
det burde kunne løses ved at få mappenavnet med under kopieringen -
kan man det ??? (altså med stifinderen i XP)

(for min skyld må gerne den fulde sti følge med!)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. august 2007 - 15:23 #1
Det mener jeg ikke at man kan.

Du vil også få et problem, hvis mapperne har samme navn, men forskellige lokationer..

Så skal du hen og oprette hele sti strukturen, for at undgå problemer..

Eksempel på fejl:

C:\Temp\Test\MinFil.txt
D:\Hugo\Test\MinFil.txt

For at undgå fejl, skal du have hele stien med, da det ikke nytter kun at tage mappenavnet med..

Og det stopper ikke her.. selv om du har lange stier, kan de sagtens være ens, pånær drevbogstavet.. så langt skal man muligvis tilbage..
Avatar billede carstengp Nybegynder
25. august 2007 - 15:35 #2
Det kan du faktisk godt... Men det kræver at du omdøber filerne.

Hvis vi bruger thesurfers eksempel, og du har følgende placeringer:

C:\Temp\Test\MinFil.txt
D:\Hugo\Test\MinFil.txt
e:\Docs\Test\MinFil.txt

Så laver du simpelthen en søgning efter "minfil"
i søgevinduet fremkommer så alle de placeringer, der ligger en fil, der hedder minfil, listet under hinanden:

[Navn]          [Mappe]
minfil    |    C:\Temp\Test\
minfil    |    D:\Test\Hugo\
minfil    |    E:\Docs\Test\

Marker alle filer og højreklik på en af dem... Vælg "omdøb" og giv dem et nyt navn. f.eks "nyfil" og tryk enter

Så vil de hedde følgende:

nyfil    |    C:\Temp\Test\
nyfil(1)  |    D:\Test\Hugo\
nyfil(2)  |    E:\Docs\Test\
(osv.)

Og så kan de kopieres.
Det ændrer jo så samtidig alle filerne til disse nye navne.
Så om du kan bruge metoden ved jeg ikke
Avatar billede falster Ekspert
27. august 2007 - 12:40 #3
Eller prøv Total Commander. Når du har fremsøgt filerne findes knappen "Kopier til listbox". Herefter fås filerne listet.

Hvis du så kopierer filer fra listen med ens navne (men forskelligt dir.) til ét dir. findes der en autoomdøbningsfunktion.
Avatar billede jekk Nybegynder
27. august 2007 - 13:36 #4
tak til alle !
Hvis jeg ikke får mappenavnet eller stien med, så forsvinder mine information om filen, som jo navnemæssigt har det samme navn i alle mapper !
Så kopi nummeret i () vil ikke være tilstrækkeligt omend den skaber individuelle kopier.
>>> falster
Total Commander - kender det ikke - er det noget freeware ?
Men kopierer den også stien ?
27. august 2007 - 14:05 #5
Avatar billede falster Ekspert
27. august 2007 - 14:12 #6
TC er shareware. Men du kan starte med en trial:

http://www.ghisler.com/
Avatar billede falster Ekspert
27. august 2007 - 15:05 #7
Der findes også programmer f.eks. bulkrenameutility:

http://www.bulkrenameutility.co.uk/Download.php

som - batchvis - kan omdøbe filer, således at mappestien, med valgfrit antal niveauer, kan sættes foran eller bagefter det originale filnavn.

Men de virker på hele mapper, så hvis dine filer ligger i mapper sammen med alle mulige andre filer, som ikke skal omdøbes, så bliver der noget efterbearbejdning.
Avatar billede jekk Nybegynder
27. august 2007 - 22:58 #8
tak igen !

problemet ligger i, at jeg har et kørende system, som bruger de filer, som jeg ønsker at kopiere (inkl. sti), hvorfor noget med omdøbning ikke rigtig er sagen...
jeg er nu "faldet" over, at winzip tilsyneladende tilbyder noget der kan bruges, skal lige have afprøvet det ...

derfor tror jeg, udfra de meldinger/bud jeg har fået, at det er på tide at lukke spørgsmålet, men da >>>falster<<< har givet de fleste konkrete bud, vil jeg aflevere pointene hertil - da jeg ikke ved hvordan jeg ellers kan "fordele" point...

falster send mig venligst et svar...
Avatar billede falster Ekspert
28. august 2007 - 12:28 #9
Tænk ikke på p. til mig. Tag dem roligt tilbage selv. Håber at du får det løst.
Avatar billede jekk Nybegynder
28. august 2007 - 14:12 #10
ok