Avatar billede simonhoejer Nybegynder
24. august 2007 - 17:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilmelde min XP Pro til mere end ét domæne

Hej

Min bærbar er tilmeldt et domæne i den organisation hvor jeg arbejder som frivillig og det funker fint.

Nu vil jeg så gerne tilmelde min bærbar til endnu et domæne et andet sted.
Kan det lade sig gøre uden at afmelde mig fra det gamle? og hvordan?

Min bærbar er tilmeldt det nuværende domæne via 'Egenskaber' for 'Denne Computer' og fanebladet 'Computernavn' og 'Netværksid'.

Jeg vil sætte pris på et hurtigt svar, men også gerne meget udførligt svar der beskriver skridt for skridt.

Jeg sætter 200 point på højkant da jeg er total på bar bund.

På Forhånd Tak!

--
Simon
Avatar billede marky_dk Nybegynder
24. august 2007 - 18:41 #1
Din klient kan kun være tilmeldt et domaine.
Ikke flere på en gang.

Du afmelder din klient fra eksisterende domaine på siden "computer navn" hvor du bruger "skift" -> vælger arbejds gruppe -> skriv et arbejdsgruppe navn eks. "workgroup" under arbejdsbgruppe -> tryk OK -> angiv en lokal bruger konto og en kode til denne. Genstart maskinen.

Du tilmelder det andet domaine på næsten samme måde som du afmelder det. Aftal evt. et nyt computer navn med den systemansvarlige på det nye domaine. På siden "computer navn" bruger du skift -> skriv navnet på domainet -> tryk OK -> angiv en domine konto med rettighedder til at føje en computer konto til domainet (eks. administrator) og kode til denne. Genstart maskinen.

Bemærk: bruger de small buisness server kontakt mig for en anden guide til at tilslutte dig domainet.

MVH
Thomas
Avatar billede simonhoejer Nybegynder
24. august 2007 - 18:56 #2
ok

Det var da ærgeligt :-(
Så må jeg bare blive hvor jeg er :-(
Avatar billede marky_dk Nybegynder
24. august 2007 - 19:16 #3
Deler du så points ud ?
Avatar billede simonhoejer Nybegynder
25. august 2007 - 22:30 #4
selvfølgelig :-)
min fejl ...
Avatar billede marky_dk Nybegynder
25. august 2007 - 23:35 #5
Vi takker :-)