Avatar billede visto Professor
24. august 2007 - 09:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Dekorativ ramme om side

Hvor er det nu at man finder de dekorative rammer (blomster og den slags), som man kan sætte omkring en side?

Jeg har Word 2000.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. august 2007 - 10:06 #1
Du skal ind under Format, hedder så noget i stil med Kanter og rammer (Borders and shading - arbejder normalt i engelsk version). Jeg mener, at det er på 2. fane (sidder selv med Word 2007), at du kan bestemme rammerne.
Avatar billede visto Professor
24. august 2007 - 10:21 #2
Her får jeg, så vidt jeg kan se, kun de almindelige streg-rammer, ikke de dekorative.
?
Avatar billede hcma Novice
24. august 2007 - 10:47 #3
i word2000 kan du kun finde streg-rammerne.

det må være rammerne fra Publisher du tænker på
Avatar billede visto Professor
24. august 2007 - 10:52 #4
Jeg er ret sikker på, at de også findes i W 2000, men de få gange jeg har haft brug for dem, har jeg bemærket at de ligger et sted, hvor man ikke ville drømme om at lede, altså ikke noget "logisk" navn som ramme eller kant, men det er netop så ulogisk, at jeg ikke kan hverken huske eller finde.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. august 2007 - 11:05 #5
Jeg har desværre ikke adgang til min Word 2000 pt. (først i næste uge).
Avatar billede visto Professor
24. august 2007 - 11:14 #6
OK, men det er for sent, skal bruges til en fødselsdagsting i aften :-)
Men mon ikke det hedder det samme og findes de samme steder i de nyere versioner?
Avatar billede visto Professor
24. august 2007 - 11:19 #7
Jeg siger tak for budene, men tror jeg standser her. Vi tegner sgu de rammer...
I er velkomne til at lægger svar, hvis I vil have point som tak for ulejligheden.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. august 2007 - 12:07 #8
Kunne jo ike lige hjælpe, så ingenting til mig. Held og lykke med "tegningen" :-)
Avatar billede hcma Novice
24. august 2007 - 12:23 #9
spring også over mig  ;o)
Avatar billede visto Professor
24. august 2007 - 12:45 #10
OK - jeg takker for indsatsen alligevel. God week-end.
Avatar billede mibu Nybegynder
24. august 2007 - 14:12 #11
Er det fra "atofigurer" du tænker?
Fra værktøjslinien "Tegning" Tryk Autofigurer/Flere autofigurer - her er en kategori der hedder "Rammer og mønster".

Men den er nu ikke noget at skrive hjem om :-)
Avatar billede visto Professor
25. august 2007 - 16:46 #12
Ja, jeg tror det må have været det. Der er dog langt mindre at gøre godt med i forhold til hvad jeg husker, men det kan jo være fordi jeg på et tidspunkt har valgt ikke at "installere" en masse af disse figurer.
Og selv om du har ret i, at der ikke er noget at skrive hjem om, så siger jeg tak alligevel.
Og så lærte vi i øvrigt, at der var en tid før computeren: Lidt farveblyanter og flagklistermærker kan også have deres (endda lidt mere personlige) effekt. :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. august 2007 - 19:31 #13
Jeg ved godt, at spørgsmålet er lukket og at du/I har klaret jer på god, gammeldags manér, MEN.... jeg havde nu ret i min allerførste kommentar :-) Dekorative rammer (så som balloner, is, julemænd osv.) findes under - og nu får I den engelske version - Format, Borders and shading, page border, rullelisten Art.

Og de findes faktisk også tilbage i Word 97 :-)
Avatar billede visto Professor
30. august 2007 - 19:42 #14
Ja, du har fuldstændig ret! På dansk hedder det Formater, Rammer og skygge, Sideramme, og så skal man vælge listefeltet Grafik. Det var præcis den jeg mente.
Selv om spørgsmålet er lukket, skal jeg gerne oprette et nyt med det ene formål at du kan få dine point, hvis det har interesse?
Nu har du i hvert fald leveret svaret/løsningen, så jeg har noget at vende tilbage til, når jeg om sikkert fem år igen får brug for den facilitet :-)
Tak skal du have!
Avatar billede word-hajen Nybegynder
30. august 2007 - 19:58 #15
Det er superpænt af dig, men det skal du ikke. Jeg synes bare, at jeg lige ville lade min viden gå videre ud i den store verden *s*, når jeg nu havde fundet ud af, at det var stedet at gøre det.
Avatar billede hcma Novice
30. august 2007 - 20:14 #16
selvfølgelig - hvorfor ser man ikke de muligheder, der er, når boksen popper frem :o((
Avatar billede visto Professor
30. august 2007 - 21:28 #17
>word-hajen: Også superpænt af dig at hjælpe uden "betaling".