Avatar billede dexxa Nybegynder
06. juni 2001 - 20:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vigtigt! Spm om linux!

sorry for det overskrift vigtigt!

Men jeg har sat en linux server op med mandrake 7.2, og har lige sendt den til en serverpark

nå de tænder maskinen, og den står hvor man kan skrive user/pass. Er der ingen forbindelse til nettet
!!

Hvis man logger ind og skriver netconf
Er ALLE! Ip,Dns osv. sat rigtigt op!!!

Men man kan ikke få fat i den!
Den er død, starter man så den grafiske brugerflade op Startx, finder den ikke musen :((

nok fordi jeg instalerede den uden mus
Hvordan kan man aktiveerr musen
og hvad kan fejlen være for den ikke virker ?

DAneil
Avatar billede Techwork Praktikant
06. juni 2001 - 21:29 #1
Hvad angår nettet, prøv at skriv kommandoen:

\"service network status\"
For at se hvilke devices der er startet op. Skulle gerne være en der hedder \"eth0\"

Musen kan du sætte op, ved at skrive \"setup\", eller \"linuxconf\".
(Det virker i hvert fald med Redhat)
Avatar billede bbs Nybegynder
06. juni 2001 - 21:30 #2
Jeg er sikker på at dit Netkort er dødt, det er det eneste bud jeg kan komme med...
Avatar billede annika Nybegynder
08. juni 2001 - 00:09 #3
Kør lige en
ifconfig
og paste output her.
Avatar billede dexxa Nybegynder
09. juni 2001 - 23:33 #4
Hmm intet hjalp men tak for svarene en format C er sat igang!