Avatar billede mizu Nybegynder
23. august 2007 - 22:33 Der er 6 kommentarer

Hvordan sende flotte email m billeder

Jeg vil gerne sende nogle reklame - emails ud uden at det behøver være attachede filer.
Eller attachede filer som er synlige lige når man åbner mailen.

Jeg har brug for at modtageren kan se min flotte reklame med det samme og ikke først skal til at downloade den og så åbne den. Jeg er helt blank på hvordan man gør - det virker tilfældigt når det lykkes for mine venner at sende ud på den måde  - vil gerne vide hvordan ???
Avatar billede knix Nybegynder
23. august 2007 - 22:48 #1
Hvis du skal have billeder flettet ind i dine mails direkte, skal mailen være sendt som en html mail, og ikke ren tekst. De fleste E-mail klient kan gøre det som standard (MS Outlook, Thunderbird, osv.), men hvis du bruger en webklient er det ikke alle der kan det. Men måden det gøres på kommer an på hvilken E-mail klient du bruger.

MS Outlook/Thunderbird
- Tryk på indsæt --> Billede
- Gennemse for at vælge hvilket billede det skal være
- Tryk ok, og vupti det skulle gerne være placeret i mailen.

Webklient
Hvis det overhovedet er muligt kommer det an på hvilken webklient det er. I de fleste kan det ikke lade sig gøre, på en forholdsvis simpel måde.
Avatar billede mizu Nybegynder
23. august 2007 - 23:01 #2
Måske har jeg ikke udtrykt mig tydeligt nok  - det er et helt dokument med farver og forskællige skrifttyper og billeder jeg gerne vil have til at poppe op så snart modtageren åbner sin mail.

Ja og så har jeg mac - jeg har hotmail og gemail og mac-ens mailprogram at sende fra.
email-klient - vil det sige emailprogram?

vh Mizu
Avatar billede knix Nybegynder
23. august 2007 - 23:19 #3
Ja, det program du bruger til at sende email med :)

Jeg har ikke så meget styr på mac, men medmindre den mac-emailklient supportere det, tror jeg ikke du kan flette det hele ind.

Hvis det var microsoft platform ville du bare kunne markere det hele og så kopiere og sætte ind i mailen. (F.eks fra Microsoft Word og ind i Microsoft Outlook). Jeg vil tror mac'en kan gører nogenlunde det samme, men har aldrig arbejdet så meget med en mac. :)
Avatar billede mizu Nybegynder
24. august 2007 - 08:04 #4
Ok men det kan alså lade sig gøre - jeg får ret mange mails som fungerer såddan - problemet er bare at dem der sender dem til mig ikke ved hvordan det går for sig øv ????
Avatar billede knix Nybegynder
24. august 2007 - 18:29 #5
I de mails du skriver til andre, kan du ikke vælge forskellige størrelser/farver på din tekst? I så fald burde du nok kunne indsætte et billede, men kan dog ikke love noget. Hvis der ikke er nogen "Indsæt billede" funktion, prøv eventuelt at åbe dit dokument og markere billedet og kopier og indsæt det i dit email program. Selv om jeg ikke kender til mac må da være noget i den stil :P
Avatar billede olebole Juniormester
24. august 2007 - 18:42 #6
<ole>

Du skal nok forhøre dig, om modtagerene kan/vil modtage HTML-mails. Mange kan/vil kun modtage e-mails i ren tekst - og desuden filtrerer mange e-mail-klienter billeder fra  :)

/mvh
</bole>