Avatar billede swaq Nybegynder
23. august 2007 - 13:04 Der er 1 løsning

Søge blandt et antal kolonner, returnér celle ved siden af

Hej Eksperter,

Jeg har et regneark hvor to kolonner hænger sammen: den ene referer til en lektionskode (et slags ID) og den anden en kode for en geografisk lokalitet.

Da jeg har flere kolonnepar (baseret på en række personer/undervisere) har jeg brug for at søge i flere kolonnepar samtidigt. Mener derfor ikke at kunne bruge VLOOKUP direkte.

Eksempel på søgning:
I et andet faneblad har jeg brug for at samle sammen på lokaliteter efter en given kode. Koden står i cellen ved siden af mit resultatfelt.

Kode | Lokalitet (resultatfelt)
"XYZ" | XXX
"ABC" | YYY

I lokalitet-cellen skal så stå en formular eller lignende der leder efter "XYZ" i et andet faneblad på tværs af ca. 10 kolonner. Koden vil kun fremgå et sted i de 10 kolonner. Når koden er fundet skal lokaliteten, som står i nabokolonne til højre sættes ind som resultat. Ligeledes skal rækken nedenunder finde lokaliteten for "ABC" koden.

Jeg kan få det til at virke når jeg kun skal kigge i een kolonne ved at skrive følgende: =VLOOKUP("XYZ";'Fordeling Plan A'!$J$7:$K$40;2;FALSE)

Spørgsmålet er; hvad gør jeg når jeg ønsker at udvide søgefeltet til mere end een kolonne?
Avatar billede swaq Nybegynder
23. august 2007 - 13:28 #1
Fandt selv en løsning:
Man navngiver det område (eksempelvis: 'data') der skal søges i og refererer så til det i VLOOKUP:
=VLOOKUP("XYZ";'Filnavn.xls'!data;2;FALSE)