Avatar billede spectrum Nybegynder
22. august 2007 - 20:48 Der er 10 kommentarer

HP 8141 sluger harddisk plads

Mit spørgsmål lyder:

Jeg har lige købt en Hp 8141 stationær for mindre end en uge siden... Den har 500 GB harddisk plus en ekstern på 380 GB. Det er en kanon maskine og har det nye styresystem Vista. Dog er der et stort minus, den sluger konstant GB ud af min harddisk og det er lige gyldig om jeg sletter noget.
Da jeg startede havde den 458 GB, hvilket var okay, når man tænker på det store regnestykke. Har cirka selv lagt for 25 GB ind på den nu med spil og programmer, hvilket ville betyde at jeg skulle være nede på noget der ligner omkring 433 GB, men NEJ det er jeg ikke... Jeg er i skrivende stund nede på i alt 378 GB, hvilket stadigvæk er meget til mit forbrug, kan dog bare ikke lide at den hele tiden sluger 2 GB for hver time jeg er på. Det er 55 GB den har slugt, som jeg ikke aner hvor er henne...

Nogen af jer eksperter der har en ide, noget Vista gør i dens opsætning eller hvad.... ? Har forsøgt med en HP-supporter, hvilket kun kom med en god undskyldning for at den ikke skulle bruge alle min ram, men 55 GB, det er alstå en slat.

Tak på forhånd... håber på et hurtigt svar...  :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2007 - 21:12 #1
Har du kigget på dine temp mapper
Avatar billede spectrum Nybegynder
22. august 2007 - 21:33 #2
Jep det har og det ville også være kanon vildt hvis der lå for 55 GB i temp mapper. Jeg har allerede mistet 1 GB siden sidst kun ved at kigge lidt på internettet. Har ikke hentet noget, slettet eller andet og alligevel mistet 1 GB ved bare at kigge på den.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2007 - 21:41 #3
For evt. at downloade 1 gb. må du da ha en rimelig hidsig forbindelse
Avatar billede spectrum Nybegynder
22. august 2007 - 22:33 #4
Ja fatter det simpelthen ikke. Jeg har nu haft den tændt i en time uden at være ved den, jeg har set fjernsyn imens i et helt andet rum og nu er jeg kommet tilbage til den og nu har den slugt yderligere 3 GB siden sidst jeg skrev.... er nu nede på 374 GB, ufatteligt.. :-(
22. august 2007 - 22:55 #5
... prøv at tage netværkstikket ud!!!
Og 'mål' om der er forskel ?
Avatar billede spectrum Nybegynder
22. august 2007 - 23:45 #6
Det tror jeg ikke gør nogen forskel, dont know, men helt ærligt det burde ikke være rigtig at man ikke kan have det i uden noget pis. her cirka en time efter sidste skrevne meddelse er der igen blevet slugt 1 GB. det er ufatteligt...Ved ikke om det kan være nogle log filer eller noget...
23. august 2007 - 00:02 #7
Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller NEJ til den.

Se hvad den kan 'redde' tilbage til dig *S* ...
Avatar billede spectrum Nybegynder
23. august 2007 - 00:08 #8
Jeg har i mellemtiden fået hjælp af en ven, hvilket hjalp mig til at det muligvis kunne være gendannelsesfiler den laver. vi har nu hermed fået slettet nogle af dem, så der kun ligger de sidste nye og nu har jeg pludselig 422 GB plads igen, så jeg har reddet 49 GB. Hvordan får man den til at lade være med at bruge 15 % af harddisken på gendannelsesfiler, så det måske kun er de sidste 2 nye filer man har istedet for 20 eller sådan noget.
Avatar billede spectrum Nybegynder
23. august 2007 - 00:24 #9
Har kigget på indstillinger for gendannelse og man kan kun vælge at slette det helt eller finde sig i de 15 % af harddisken, hvor man selv kan vælge at gå ind at slette engang imellem hvis den har slugt for meget. Når den når de 15%, vil den automatisk overskrive, så rart at finde ud af at den rent faktisk ville holde op på et givent tidspunkt. Da det var en ven da kom med løsningen på mit problem, kan jeg hermed ikke uddele points, men takker for jeres hjælpsomhed. :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2007 - 20:15 #10
Hvad siger du til at lukke spørgsmålet ??