Avatar billede allanrye Nybegynder
21. august 2007 - 15:49 Der er 21 kommentarer

Site vurdering af Fotosite

Hej Eksperter

Jeg har et fotosite, som jeg inden længe skal have over på et CMS system og i den forbindelsen er jeg meget interesseret i høre jeres mening om sitet på nuværende tidspunkt.
Hvad der er godt og skidt og hvad der evt. kan ændres på siden.

http://www.aaweb.dk/foto/

På forhånd tak
Allan Rye
Avatar billede olebole Juniormester
21. august 2007 - 16:08 #1
<ole>

Jeg er ret sikker på, jeg ikke bryder mig om pilene i din menu - og jeg kan ikke få øje på begrundelsen for dem. Ved dine 'Læs mere' links er de helt fine - men hvorfor i en sammenhæng, der i forvejen udskriger højt og inderligt: "Jeg er en menu!"  =)
Ellers synes jeg, det overvejende er et ganske nydeligt site.

En enkelt sproglig anke har jeg omkring 'ægte panorama billeder'. Det forbinder jeg med billeder optaget med et panorama-kamera ... enten de kendte russiske modeller til 35 mm eller 120-film - eller de gamle bænkkameraer med 13 cm høje film, man før i tiden brugte til regiments fotografier.

I min verden er panoramabilleder, som er fremkommet ved sammenkopiering af enkeltbilleder godtnok panoramabilleder - men modsætningen til 'ægte panorama billeder'  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede allanrye Nybegynder
21. august 2007 - 16:18 #2
Hej Ole.

Tak for kritikken, det er noget kan jeg kan med til det næste design.

Mht. til ægte panorama skal det forstås i forhold til pseudo panorama, hvor der bare er blevet croppet i et større billedet.

VH Alan Rye
Avatar billede enya Nybegynder
21. august 2007 - 16:21 #3
Farver er jo en smagssag - men synes den "vissen-grønne" er lidt tam.
Synes ikke rigtig en "Gæstebog" hører hjemme på en "prof." side - måske mere på "private" hjemmesider..? mvh.
Avatar billede w13 Novice
21. august 2007 - 16:24 #4
Enig med Ole - pilene i menuen trækker et ellers ret godt design ned.
Avatar billede olebole Juniormester
21. august 2007 - 16:45 #5
Alan >> Jeg giver mig! Mit 'hieraki' af panoramabilleder rummede ikke lige croppede 'fakes', da jeg skrev indlægget. Set i dét lys er der ingen tvivl om, dine billeder er ægte panoramabilleder  ;o)
Avatar billede zurekk Nybegynder
23. august 2007 - 14:58 #6
Synes ikke din opacity effekt på billederne er nødvendig - faktisk lidt irriterende :)

Og så er der pilene, medmindre er link har "underpunkter", mener jeg ikke de er nødvendige.

Ellers et fint site :)
Avatar billede kurdo Novice
21. september 2007 - 14:09 #7
elsker logoen og effecten når man tager musen hen over billederne!:D
Avatar billede enya Nybegynder
10. oktober 2007 - 17:38 #8
Lidt respons vil være rart..?
Avatar billede allanrye Nybegynder
10. oktober 2007 - 18:01 #9
Hej alle

Så er jeg på igen, efter jeg oprettede dette indlæg har jeg rettet flere ting på siden.
Jeg har fx ændret i topbanneret og sat nye billeder i.
Jeg har ændret menuen til venstre til en blå farve og ændret pilene i menuen.
Jeg har fjernet den mouseover effekt på de små billeder så de nu fremstå klare hele tiden.
Så alt i alt synes jeg det er blevet en bedre side.

Synes I der er noget der burde ændres yderligere??

Jeg kan ikke lige love hurtigt respons, da jeg er på vej til ferie, men den varer desværre ikke evigt, så jeg skal nok svare med det samme jeg kommer hjem.

VH Allan Rye
http://www.aaweb.dk/foto/
Avatar billede enya Nybegynder
10. oktober 2007 - 18:12 #10
Tak for respons og fortsat god ferie.. :)
Avatar billede enya Nybegynder
16. december 2007 - 15:49 #11
Lukketid...???
Avatar billede allanrye Nybegynder
17. december 2007 - 19:31 #12
Hej Enya og selvfølgelig alle jer andre.

Jeg er først nu kommet tilbage efter en kanon tur til Indien. Der er allerede kommet et par gallerier med billeder på RYEFOTO og jeg arbejder med at få de andre på inden jul. De kan ses på www.aaweb.dk/foto

Mht. site vurdering er I selvfølgelig stadigvæk meget velkommen til at give jers mening til kende, selvom jeg allerede har lavet flere opdateringer, men den kan naturligvis stadig blive bedre og der vil stadig komme point.

Ellers vil jeg bare sige God Jul til jer.

VH Allan Rye
Avatar billede enya Nybegynder
17. december 2007 - 19:38 #13
Hej Allan Rye. Tak for din respons og en God Jul til dig også.
Har kigget kort på din nye side.. Synes i al fald ikke den er blevet "ringere" med tiden.. :) Mvh. enya
Avatar billede enya Nybegynder
01. april 2008 - 04:11 #14
Lukketid..?
Avatar billede allanrye Nybegynder
01. april 2008 - 09:25 #15
Hej Enya

Jeg ved ikke helt hvordan jeg lukker et spørgsmål.
Jeg har klikket på accepter
Avatar billede allanrye Nybegynder
01. april 2008 - 09:27 #16
Hej Enya

Jeg ved ikke helt hvordan jeg lukker et spørgsmål.
Jeg har klikket på accepter nogle gange, men jeg ved ikke helt om folk har fået deres point.
Hvis der er nogle der hjælpe, så det kan blive orndet, hvis det ikke er i orden.

VH Allan Rye.

PS.
Lad mig lige opfordre til at se de nyeste billeder fra Rådhuspladsen før og under mørklægningen.
http://www.aaweb.dk/foto
Avatar billede w13 Novice
01. april 2008 - 12:26 #17
Det kommer an på, om nogen skal have point.

For at en person kan få point, skal vedkommende have oprettet en besked som et "svar".
Så vil du kunne markere personens brugernavn i en boks ved siden af "Accepter"-knappen, og klikke "Accepter".
Avatar billede allanrye Nybegynder
01. april 2008 - 14:39 #18
Hmm jamen det er ikke tilfældet, jeg kan ikke andet end mit eget brugernavn ved siden af accepterkanpper.
Så hvordan giver jeg så point, eller kan jeg så ikke?

//Allan
Avatar billede w13 Novice
01. april 2008 - 14:53 #19
Det er fordi du er den eneste, der har oprettet et svar. :) Så må du bede de rette personer om at oprette et svar.
Jeg har ikke bidraget med særlig meget, så derfor har jeg ikke oprettet et svar f.eks.
Derfor kan du så heller ikke give mig point.
Avatar billede allanrye Nybegynder
01. april 2008 - 15:57 #20
Okay W13 - tak fo den oplysning.

Jamen så har dem der har kommet med noget konstruktivt velkommen til at oprette et svar, så jeg kan dele point ud.

//Allan
Avatar billede enya Nybegynder
02. april 2008 - 03:05 #21
Jeg springer over - kom ikke med meget "konstruktivt".. Mvh. enya