Avatar billede hcs Nybegynder
21. august 2007 - 14:19 Der er 7 kommentarer

nemmeste løsning af nyhedsbrev

Hej,

Jeg skal ha' lavet et nyhedsbrev, det skal sendes ud som HTML.
Jeg har lavet et og det virker... lige pånær at, tekst har jeg lagt ind som DIV og alt tekst ændre position og formatering når jeg ligger det ind i min mail????

Er kommet frem til at det nok ikke er den bedste løsning... HJÆLP, hvad vil være smartest??
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. august 2007 - 14:22 #1
Hvad med at bruge et færdig nyhedsbrev system som eks. www.mailinglist.dk ? Eller skal det være dit selvudviklet system?
Avatar billede hcs Nybegynder
21. august 2007 - 15:36 #2
det skal helst være mit eget :) men tak
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. august 2007 - 15:48 #3
Okay, så skal du måske spørge i den kategori der passer til det sprog du har skrevet den i?
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2007 - 19:50 #4
Det er jo sådan at ikke alle emailklienter er særlig glade for den nyeste HTML standard fx. DIV og CSS.

Hvis du skal være helt sikker på at alle emailklienter kan fortolke din HTML email rigtig skal man faktisk ned og tilpasse den til en HTML Standard der er 3.2
Det betyder dog at flere ting ikke virker hvis man skal overholde denne standard 100%

Så typisk vil man lave en mellemting mellem HTML standard 3.2 og og 4.01 for at det også kan komme til at se rigtig ud.
Men jeg ville holde mig fra DIV tags hvis jeg var dig.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2007 - 19:52 #5
For lige at lave en tilføjelse, så er Outlook den emailklient der tager imod det meste og viser det rigtig, dog ikke hvis man bruger den nyeste version altså den i office 2007, for her er de gået fra at bruge IE som emailfortolker (som 2003 og ældre gjorde) til at det nu er Word der som standard bruges som HTML fortolker.
Det skaber yderligere vanskeligheder, man kan dog få en plugin til bl.a. dreamweaver hvor man kan teste hvordan den HTML man har lavet vil blive vist i Outlook 2007.
Avatar billede hcs Nybegynder
21. august 2007 - 21:20 #6
Super :) tak for hjælpen og så lige en sidste ting... sorry første gang jeg er herinde :) hvordan gir jeg dig points???
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2007 - 23:24 #7
Du går bare ind på spørgsmålet så vil der være en boks hvor alle dem der har svaret står i, så markerer du bare den/dem der skal have point og trykker accepter eller lign.