Avatar billede webnews Nybegynder
21. august 2007 - 10:08 Der er 1 kommentar og
1 løsning

vedligeholdelse af server

Hej

Jeg har i nogen tid gået med en ide om at få min egen server.
Jeg påtænker at leje en V server. (skriv endelig hvis I kender steder, hvor man kan leje sådan en henne)

Da jeg er MEGET ny på server området, vil jeg lige hører om det er svært. Jeg har sat mig i hovedet at lærer det, så det blive en V server aftale og ikke alm. hosting.

Skriv gerne en liste over de ting man skal kunne evt. IP opsætning… Og om det er noget man skal lave tid eller bare engang.

V serveren indeholder:
Diverse hardware
Styresystem: Windows
Hosting system: Plesk

Mine ideer: Sig endelig til hvis I har nogle bedre/nemmere løsninger ;)

Vedr. Backup:
Jeg køber en 360 GB ekstern backup, den har en ”smart backup” funktion, hvor den kun tager backup af nye filer. Den tilslutter jeg så min egen bærbar pc og tage backup via den.

Vedr. vedligeholdelse:
Hver gang der er en backup til Windows vil denne blive updated, det samme vil det virus program (BullGuard) der kommer til at ligge på serveren.

Jeg regner med at det vil holde evt. hackere ude, hvis den alligevel bliver hacked vil jeg slette ALT og tage den seneste backup og bruge den. Måske I har en bedre løsning…?

I må meget gerne skrive om Linux med styresystemet Debian vil være mere sikkert end Windows vedr. hacking. Og hvis ja er det så nemt at update, vedligeholde?

V serveren leveres enten med Windows, Plesk eller Debian, Plesk. De opsætter serveren, men selve vedligeholdelsen, samt installering af diverse virus programmer skal man selv stå for, derfor holder jeg mig lidt til windows, da det mere er knap tryk end kode tastning vedr. update af programmerne.

Jeg vil i starten IKKE tage penge for en hosting, før jeg ved hvordan serveren skal ”klares”. Men jeg vil derimod tilbyde gratis hosting, samt hoste mine egne websider.
Avatar billede webnews Nybegynder
22. august 2007 - 13:19 #1
LUKKET
Avatar billede webnews Nybegynder
22. august 2007 - 13:20 #2
d