Avatar billede vels Nybegynder
21. august 2007 - 09:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Xen og bios opsætning

Hej

Jeg leger med xen på min laptop. Xen siger jeg ikke kan bruge "fuld"  virtuel, pga. det ikke er enabled i bios. Den skriver at min computer understøtter det, men er ikke slået til.

Nogle der har et bud på hvad det hedder det i bios som skal slåes til??

Det er en Zepto 6214

Mvh
Jesper Vels
Avatar billede janpo Nybegynder
02. september 2007 - 12:35 #1
For at du kan bruge "full virtualization" i Xen skal din CPU understøtte Intel VT teknologi. Kan ikke huske hvad ADM's kaldes.

Du kan undersøge det ved at køre "cat /proc/cpuinfo" og se om der under "flags" står "vmx" eller "smv" hvis det er en AMD CPU.

Jeg har ikke umiddelbart hørt om Core 2 Dou CPU'er, der ikke har VT indbygget. Og AMD understøtter det vist fra XP 4200+ og opefter.
Avatar billede vels Nybegynder
03. september 2007 - 17:40 #2
Det er en intel cpu der sidder i maskinen. Har lavet en forspørgsel hos zepto... de har ingen planer om at tilføjde noget i bios... (de laver ikke selv deres bios)