Avatar billede 3z Nybegynder
20. august 2007 - 17:09 Der er 1 løsning

Tal ændrer formattering i Access

Hej,

Jeg har nogle tal med 2 decimaler, som beregnes på en ASP side. Når jeg gemmer tallene i et 'tal' felt i min Access database, bliver 461,75 lavet om til 462 ?

But why ?!

Før tallet gemmes i databasen, kan det fint vises som 461,75, men når tallet gemmes i databasen bliver det pludselig rundet op ?

Feltet i databasen er af typen 'tal' med følgende parametre:
Feltstørrelse: 'Langt heltal'
Format: 'Standard'
AntalDecimaler: '2'

Det burde da være fint ???
Avatar billede 3z Nybegynder
20. august 2007 - 17:15 #1
Tilsyneladende er det feltstørrelsen 'Langt heltal' der ødelægger det. Det virker bare underligt at man kan sætte antal decimaler på denne felttype, når den så ikke accepterer det alligevel.

Hvis jeg ændrer typen til decimaltal, så virker det fint...

Det er hermed gjort :)