Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 15:24 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Post danmark - hente pakke uden seddel

Kan jeg på mit posthus hente en pakke, hvis mit track & trace nummer viser at den er ankommet til posthuset? Evt. ved at tage mit T&T nummer + ID med?

For når pakkeposten konstaterer at jeg er på arbejde i dag når han afleverer pakken, så  kører han jo alligevel pakken tilbage til posthuset. Og så kommer posten først i morgen med den der seddel, som jeg skal vise på posthuset.
Avatar billede lucas2000 Novice
20. august 2007 - 15:36 #1
Er 99 % sikker på at posthuset ikke udlevere pakken uden postanvisning ..
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 15:44 #2
Lækkert....

Og så har jeg lyst til at skrive 3 kilometers tekst vedr. hvor kompetent jeg finder Post DK og deres pakkeudbringning.

At de er ophørt med at omdele pakker om aften, når folk rent faktisk har fri fra arbejde er en ting. At de er så "smarte", at postanvisningen først bliver omdelt af brevposten den næste dag, når pakkeposten er gået forgæves er en anden ting (dette er vist også et nyt tiltag). Deres generelle inkompetance og ligegyldighed er noget treidje. Derudover kan man så ellers kan sidde og og krydse fingre for at de ikke stjæler eller smadrer sine ting. Hvilket de jo fralægger sig ethvert ansvar for med mindre man betaler ekstra for at så sendt "forsigtig"/med forsikring ("Hvis vi ikke skal smadre dine ting så koster det ekstra").

Ja.. jeg er lidt sur.. ja jeg er lidt urimelig.... men aaaaaaah jeg har det meget bedre nu hvor jeg lige fik lov at ytre mig lidt :)
Avatar billede edvardj Novice
20. august 2007 - 15:49 #3
den der pakseddel smider posten da i vores postkasse hvis vi ikke er hjemme når han kommer

det med at de sender pakseddelen dagen efter har jeg sku aldrig hørt

IØVRIGT  fatter jeg så ikke at når man indlevere en pakke og får pakseddelen med hjem
Hvorfor får man ikke en kvittering for indleveret pakke ?

så siger folk  jaaa men du fik jo pakseddeln med hjem  jowjow  men dækker postdk hvis pakken er forsvundet fra posthus til modtager ??
Avatar billede sk-man Nybegynder
20. august 2007 - 16:01 #4
Du kan godt få din pakke nede på posthuset. Bare tag dit sygesikring med så du kan bevise at pakken er til dig. Jeg har gjort det før, så jeg ved man kan.

edvardj -> Hvis man bor i en opgang kan de jo ikke komme ind med anmeldelsen, så bliver den sendt med posten, og alt efter hvor sent budet kommer hjem til centralen får man enten anmeldelsen med posten dagen efter eller to dage efter.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 16:03 #5
Jeg ved ikke om det har noget at gøre med det geografiske område af Danmark man modtager pakker i. Men jeg bor i hovedstadsområdet, og her fungerer det altså såddan at hvis pakkeposten går forgæves, så går han bare igen uden at smide noget i din postkasse.

Så tager han pakken med hjem og anmelder at den ikke kunne afleveres. Hvorefter brvposten nælste dag tager anmeldelsen med til dig.

Så lige en dag ekstra.. hvorfor ved jeg ikke.. men de mente nok at de på den anden måde ydede for god service, og afsatte så en pose penge til en ekstra arbejdsgang, således at vi - modtagerene af pakker ikke skal have det for nemt.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 16:08 #6
Det giver jo meget godt mening hvad sk-man siger. Så mit sure opstød over den måde pakkerne anmeldes på var måske lidt forhastet (selvom jeg ikke forstår hvorfor en pakkepost ikke kan komme ind i min opgang når en brevpost kan).
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. august 2007 - 16:25 #7
Det er faktisk såre simpelt. Brevposten har nøglen til opgangen; det har pakkeposten ikke. Derfor er han/hun nødt til at tage pakkesedlen med hjem igen og sende den pr. post, hvis der er tale om en låst opgang.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. august 2007 - 16:36 #8
Ny er det jo muligt at ændre leveringsadressen til fx ens arbejdsplads.

Alternativt bede om at få ens pakke tilsendt uden omdeling

http://www.postdanmark.dk/cms/da-dk/Erhverv/LogistikLoesninger/Serviceydelser_til_Privatpakker.htm#Uden
Avatar billede lzs Nybegynder
20. august 2007 - 16:37 #9
hvis du har den der tone på, når du kommer ned på posthuset, er jeg ret overbevist om, at de ikke gider finde pakken frem til dig! Men ellers tror jeg da nok, at de skal udlevere pakken til dig :D
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
20. august 2007 - 17:05 #10
Min tilfredshed med Post Danmark kan også ligge på et meget lille sted.
Har flere gange oplevet at komme ud i entréen og der har ligget en seddel om at de ikke har kunnet aflevere breve/pakker....! Overvejede at invitere dem til "Lær-at-bruge-ringeklokke-seminar".
Og det er heller ikke uhørt at de ikke medbringer pakkerne men bare udfylder sedlerne hjemmefra så man selv må på posthuset.
Deres track-n-trace er også til rotterne.
Ja jeg brokker mig også bare. Og så er jeg ikke engang begyndt at snakke om den service de har på deres posthuse... Nej bare fordi vi har seks skranker er der ikke nogen grund til at ha´ mere end et par stykker åbne. Glæder mig så meget til at se dem konkurrere på markedsvilkår - de bliver kørt over!!
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 17:28 #11
word-hajen: Der er ikke tale om en aflåst opgang... men alligevel følges "Anmeld med brevposten næste dag." proceduren.

theserif: Det havde jeg ikke tænkt på - det vil jeg da kraftig overveje næste gang... men nu er det heller ikke problemfrit at fragte en pakke 30 km i tog hjem fra arbejde.

lzs: Du har ganske givet ret. Nu får jeg min harme ud her, så jeg skal nok opføre mig pænt på posthuset. Jeg er godt klar over at jeg ikke kan ændre fundamentalt på Post DK - allermindst ved at være ubehagelig overfor en uskyldig ekspedient.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2007 - 17:29 #12
Hvem vil ha' nogle point! :D
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. august 2007 - 21:30 #13
smajli: hvis ikke der er er tale om en aflåst opgang, vil jeg anbefale dig at klage. Det nytter rent faktisk. Jeg har klaget til postvæsenet omkring en pakkelevering på et tidspunkt - og fandt senere ud af, at det pågældende postbud rent faktisk havde fået en påtale.

Mens vi er nu ved de spøjse oplevelser på posthuset:
Kom en gang ind på posthuset. Der var INGEN kunder - altså udover nu indtrådte mig. Gik pænt hen til skranken (det var inden, de flyttede deres "nummerstander" helt ud ved indgangen). Næeh, den gik søreme ikke. Jeg skulle trække et nummer først :-O
Avatar billede Beach Mester
20. august 2007 - 23:34 #14
Lidt info omkring PD og den måde de omdeler på--->

Pakkeposten har ikke nøgle til opgange med dørtelefon og er derfor nød til at tage PK med retur og derefter sende en anmeldelse med den alm. post.

En alm. levering af en PK tager normalt kortere tid end at anmelde denne hvorfor jeg tvivler på at det er alm. brugt at de skriver anmeldelser inden de kører deres rute.

Mener ikke det er muligt at omadressere en PK når først den er forsøgt leveret på én Adr. Her skal Alt ens post / PK omadr. til ny Adr.

Grunden til at det ikke (normalt) er muligt at afhente PK samme dag som de har været vognlæsset: Når chaufføren kommer hjem er der ikke tid til at sortere PK klar til Afh. før efter åbningtiden på posthuset. Dette uanset om PK er anmeldt på adressen eller om der bliver sendt en anmeldelse via den alm. post.

-----

Nu er der sikkert mange der tror at jeg jobber i PD, men det gør jeg så ikke. Rent faktisk er jeg ansat i en afd. i et konkurerende firma til dem. Derfor kender jeg arbejdsgangen både her og der, da jeg har flere ansatte som er tidligere omdelere i PD:-)

Hos os så får chaufføren afregning efter hvor mange PK han afhenter (hos vores kunder) + hvor mange PK han Lev. til modtagere. Han får derfor ikke en krone for at anmelde en PK og heller ikke noget hvis PK bliver Afh. hos mig. Derfor er der ikke nogen ide for vores folk at forsøge at snyde med at påstå at der ikke var nogle hjemme, eller sende PK ind til mig som en "dørringer" med mindre han rent faktisk ikke har haft mulighed for at forsøge Lev.
Hvis vi skal sende en anmeldelse med posten koster det chaufføren over 75% af den pris han får for en mulig genlevering på samme adresse.

Nu kender jeg ikke de interne "regler" hos PD og derfor er de sidste bogstaver kun en kort beskrivelse af hvordan vi kører vores butik:-)

-----

Ved at PD internt har monster store problemer med at skaffe personale nok til deres omdelinger, Spec. hovedstadsområdet er meget hårdt ramt. Derfor havde vi også en stor grinedag hos os, da Herlev postkontor for nogle måneder siden søgte personale med en "tilfredsstillende straffeattest".
Kender af gode grunde ikke hvad "tilfredsstillende" dækker, men da vi selv går noget mere op i tidligere domme end andre hos vores personale så undres man lidt når man hos Danmarks statestik kan læse at PD mister 19.000 pakker om året hvor vi altså IKKE snakker om beskadiget!

Men... Det så deres (og modtagers) problem..... Ikke mit:-)

Vi har da også en del sager hvor en chauffør fucker op i systemet og sylter pakker, mere hellige er vi ikke. Men får vi en klage som i vores system kan dokumenteres som noget i retning af snyd / sylt mm. fra regionens / firmaets / chaufførens -side så tilbyder vi mange muligheder over for modtager for at modtage en pakke som ekspres / omadresseret eller... Der er mange muligheder og noget vores kundeservice vurdere fra sag til sag.

-----

Mit forslag hvis ovenstående lugter af at ens PK er en sylter er at ringe ind til de respektive firmaers kundeservice og PÆNT forklaere dem problemet. På den måde vil jeg tro at mange vil få ekstra options for at få Lev. deres PK efter ønske- Det som jeg desværre også må anbefale, det er at det INTET hjælper at ringe ind, møde op, og skabe sig som en sindsyg. Husk på, at den der modtager klagen / henvendelsen IKKE kan gøre for at noget er gået galt, men kun vil forsøge at afhjælpe problemet på den bedst muligt måde!

Hvis jeg selv får en modtager ind hos mig, der starter med at skabe sig ondsvagt og råber og skrger for derefter at forlange at få sin PK udleveret straks.... Kan i gætte hvad han IKKE får den dag? Jeps, han får ikke PK.

Tit tror den slags mennesker at der kun findes én eneste pakke i denne verden, og det er hans. Fakta er at der ryger små 50.000 PK igennem min lille afdeling dagligt. At finde en PK der er gået i ged gør vi gerne men... Hvem har lyst til at snuppe måske 45min. overarbejde pga. en "idiot" der står og råber en ind i hovedet??? Ikke mig og med garanti heller ikke nogle andre i div. kundeservicer rundt omkring!

Så lig ud med at være venlig over for dem der skal booke en PK. Når du så har Modt. PK så klag til afsender. De har MEGET mere magt over for fragtmanden end en enkelt modtager. Husk på det ikke er modtager der betaler firmaets løn, det er afsender *S*

//Beach
Avatar billede Beach Mester
22. august 2007 - 04:44 #15
Havde egentlig håbet på nogle mod-reaktioner på ovenstående. Men der er pinlig tavshed. Håner ikke jeg har skramt nogle væk:-)

Der er mange større danske (og udenlandske) virksomheder i DK der omdeler PK fra ind og -udland. Mange har problemer med at ansætte kvalificerede personale (Her er der INGEN undtagelser!!!) og derfor er det for mange sjovt (eller trist) at høre de oplevelser andre har med Lev. af PK.

Jeg hører dagligt både dårlige og gode ting fra vores kolegaer i andre firmaer men får også nogle tæsk (jeps, det er mig der får de fleste af dem på Sjælland) en gang imellem. De fleste gange kan vi dokumentere at vi har kørt en given PK efter de forretningsbetingelser som afsender har accepteret.

Men der er som tidligere skrevet også nogle af de sager som alle helst ville være foruden. Men de er der, og da vi alle er mennesker så kan der ske fejl alle steder. Har hørt om alternative måde at løse disse fejl på, har også hørt om ting som man tror er lyv. Men fejl sker og den eneste måde at rette dem på er ved at tage fejlen til sig og få den løst på en fornuftig måde.

-----

Et Eks. på en unavngiven afsender og hans instruks på en PK:
Hvis modtager ikke er hjemme skal pakken kastes over hækken

Jeps... Det er rent faktisk hvad afsender har skrevet, og hvad modtager kan se på label på PK. Det er en af de sager der stadig efter nogle måneder hænger på vores interne opslagstavle.

-----

Verden ( i det mindste DK) skal til at vende sig til at mere og mere bliver bestilt over nettet og det er bekymrende så mange der ikke kender til regler mht. fragt, fortrydelsesret mm. Vil tro at mindst 1/5 del af de mennesker der kommer til mig for personligt at afhente en PK ikke har læse i vores anmeldelse at vi rent faktisk tilbyder omadressering til en anden adresse og endnu en levering uden beregning. Det kommer for de mange som en overraskelse hvilket tydligt tyder på at der ikke er mange der rent faktisk læser hvad de for ind i deres postkasse!!!

//Beach
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2007 - 10:17 #16
Beach: Jeg har med stor interesse læst dine indlæg. Jeg var ved at skrive et svar til dig i går, men jeg havde lidt for travlt til at svare fyldestgørende, og jeg var også lidt "bange" for at jeg i mit svar bare yderigere ville svine Post Danmark til, og det var egentlig ikke meningen at det skulle være en "tilsvinings tråd".

Når det er sagt, så vil jeg sige, at jeg kan se i denne tråd, og ved at søge på nettet, at jeg absolut ikke er den eneste, der har uheldige oplevelser med Post Danmark. Jeg forstår udemærket at det er menneskeligt at fejle - men jeg synes jeg oplever det samme gang på gang. Og så er der efter min ofattelse tale om et grunlæggende problem hos pågældende virksomhed frem for en enkelt "svipser". Og jeg synes at du belyser nogle af de ting på en god måde, Beach. Min største "klage" er at mange af de "uheldigheder" man oplever tydeligvis stammer fra ligegyldighed fra personalets side.

Post DK må altså tage den udfordring op at gøre virksomheden til en attraktiv arbejdsplads. Hvis der ikke kan skaffes medarbejdere, så er efterspørgslen større end udbuddet og så må lønnen / arbejdsforhold & miljø / stressniveauet / etc. forbedres.

Det er muligt det vil betyde dyrere forsendelser... men så har man valget imellem at betale prisen eller finde en anden løsning. Det der kan gøre mig irreteret er at man forventer en service, og så ikke får hvad man forventer i for mange tilfælde. Så hellere melde ærligt ud "hvis vi skal foretage din leverence på en tilfredstillende måde, så koster det altså så-og-så meget mere, da vi skal skabe ordenlige forhold for vore medarbejdere - ellers finder de et andet job, og så kan vi ikke holde hvad vi lover".

Ja jeg ved ikke om det er utopi... eller om jeg bliver for "politisk" nu. Men nu fik jeg da skrevet et svar til dig Beach.

Nu er der vist også kogt nok suppe på den høne....? Jeg lukker spm. Men hvis andre har oplevelser, positive eller negative de vil tilføje, så lad endelig tråden være "åben" for dette.
Avatar billede Beach Mester
23. august 2007 - 02:07 #17
smajli--->
Takker for point, men var nu ikke derfor jeg kastede bogstaver i denne tråd- Mere fordi der er rigtig mange der ikke ved hvad der sker bag den mur mange møder når de vil have den varer som de i god tro har bestilt på nettet.

Alle--->
Jeg kan virkelig godt forstå at der er mange der klager over den måde PD behandler deres modtagere (læs: IKKE kunder) på, og støder 2-3 gange ugentligt ind i PK der bliver lev. forkert selv om der MEGET tydeligt står både modtager og forklaring på adresse til deres Ch. Dette er PK der skal Lev. til interne Afd. hos os selv!
Men det er altså IKKE kun PD der ikke kan finde ud af dette!

Vil tro at de fleste forsendelser kunne finde en modtager hvis en internetbestilling ville tage højde for at der på modtageradressen skal være nogle der vil kvitere for modtagelsen imellem 08:00 til 21:00.

Ved godt at både vores og andre firmaer tilbyder aftenlevering, men hvis afsender ikke skilter med dette (davs Dell) så er forbrugeren jo lidt ude hvor de ikke ved hverken det ene eller det andet.

Det er derfor op til os (jo jo, også mig der flere genge om måneden får PK fra ind og -udland igennem Forsk fragtmænd) at få afsender til at forhandle nogle Lev-betingelser på plads der passer til den måde og de Lev. -vilkår som den private forbruger ønsker.

At dette med garanti vil give nogle højere fragtpriser er fakta, men jeg vil gerne betale X antal kroner for at give lidt mere info omkring levering og tidspunkt.

Jeg selv handler meget på nettet da jeg nemt kan få et overblik over pris kontra varer. Vil næsten altid kunne hive nogle kroner hjem på kontoen på denne måde. Vælger til gengæld også altid at afhente hvis det er tæt på, eller Lev. til firmaadressen da der er nogle til at modtage PK 24-7-365.

Har på de fleste forsendelser haft 1-2 dages forsinkelse hos PD, men er ikke sikker på om det er dem eller afsender der forsinker PK.  Har også flere gange fået en besked fra deres (PD) kundeservice at det ikke har været muligt at Lev. PK hvorefter jeg pænt forklarer at det er deres Ch der ikke rigtigt kan finde ud af det da vores terminal er døgnbemandet.

Støder også tit ind i at der er kviteret for modtagelsen selv om ingen i mine afdelinger kender noget til dette. Jeg kan som regl så finde min PK på en anden adresse men i samme bygning. Men den sidste vil jeg til dels nok skyde og selv på selv om modtager skriver under på en "storkundeliste"

Den eneste gang hvos min forsendelse rent faktisk kom til den aftalte tid var da jeg best. en mus med et "lørdags ekspress" til nogle ekstra kroner. Har kom budet lidt i 7 med min pakke hvilket jef glædeligt kviterede for:-)

Men for at komme frem til min opfordring til alle andre.... Hvad er i løbet ind i af problemer?????????????????

//Beach