Avatar billede multikoch Nybegynder
19. august 2007 - 22:16 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

scvhost.exe sluger alt

Dumt spørgsmål.....

Jeg har lige formateret min pc. og installeret win xp (Prof)på ny,men den køre langsommer nu ind den gjor før. Jeg mistænker scvhost.exe-system for at være problemet. den sluger temlig meget af min hukommelse (25-35000.)kan slukke for den uden den lukker nettet ned.
19. august 2007 - 22:20 #1
Jeg har 7-8 stk. [svchost.exe] (BEMÆRK STAVEMÅDEN) kørende på mit system ~50-70 Mb ...

Du har vel FULDT WindowsUpdate med det samme ???
Avatar billede hcma Novice
19. august 2007 - 22:39 #2
hvis det er scvhost.exe, er det en virus
hvis det derimod er svchost.exe har jeg 7 stk. kørende og de sluger lige nu ca. 55 mb.
hvis jeg begynder f.eks. at kopiere og indsætte ryger forbruget i vejret.
Avatar billede multikoch Nybegynder
19. august 2007 - 23:01 #3
undskyld det er mig der bytter rundt det er svchost og ikke (scvhost). men er det normalt at den sluger så meget, og hvad kan det ellers være
19. august 2007 - 23:07 #4
"...lige formateret min pc. og installeret win xp ..." - Har du husket diverse Sikkerhedsprogrammer + WindowsUpdate KOMPLET ???
Avatar billede multikoch Nybegynder
19. august 2007 - 23:12 #5
har den fuld update men ingen sikkerhed programmer
19. august 2007 - 23:17 #6
Hmmm...

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
Avatar billede halifax Nybegynder
19. august 2007 - 23:22 #7
Når du lige har formateret og installeret XP, har du så også husket at få installerer drivere til dit bundkort (chipset) samt evt. grafikkort, lyd m.m.
Normalt følger der til ens computer en cd-rom med disse ting på.

Hvordan langsom? Det beskriver du ikke nærmere. Er det læse fra / skrive til harddisk, eller hur?

Har din comp IDE harddisk? Hvis så, hvilken overførselstilstand vises så under IDE ATA/ATAPI Devices i Enhedshåndtering. Er de indstillet til "Brug DMA hvis tilgængelig"?
Avatar billede multikoch Nybegynder
19. august 2007 - 23:23 #8
prøver lige mcafee freescan
Avatar billede multikoch Nybegynder
19. august 2007 - 23:27 #9
det er en sata2 harddisk. og inde i enhedshåndtering brokker den sig over sm-buscontroller og ikke andre
Avatar billede hcma Novice
19. august 2007 - 23:27 #10
multikoch >>  gør dig selv en tjeneste og gør som dr1_larry skriver 19/08-2007 23:17:18.  Er sikker på at han kigger på loggen og hjælper dig igennem.
Avatar billede multikoch Nybegynder
19. august 2007 - 23:29 #11
det er når jeg flytter mapper og åbner vinduer det går langsom
Avatar billede multikoch Nybegynder
19. august 2007 - 23:35 #12
ingen virus. prøver hijack
Avatar billede multikoch Nybegynder
19. august 2007 - 23:38 #13
hvad skal jeg kigge efter

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:37:49, on 19-08-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16512)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE
C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe
C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTXFIHLP.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Belkin\Belkin 802.11g Wireless PCI Card Configuration Utility\Belkinwcui.exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CADI\NotiMan.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Documents and Settings\Morten\Skrivebord\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/ig?hl=da
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [RCSystem] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" RCSystem * -Startup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDrvEmulator] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" -1 AudioDrvEmulator "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\Audio Emulator\AudDrvEm.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [getPlusUninstall_ocx] rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\inf\GETPLUSo.INF, DefaultUninstall
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Belkin Wireless Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/mcfscan/2,2,0,5100/mcfscan.cab
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
Avatar billede nva Praktikant
20. august 2007 - 08:08 #14
Måske løsningen beskrevet her http://www.eksperten.dk/spm/777806 ?
Avatar billede nva Praktikant
20. august 2007 - 08:18 #15
GETPLUSo.INF ?? Ved ikke lige hvad det er, så du burde nok køre denne vejledning igennem http://www.eksperten.dk/artikler/1123 men få noget antivirus på først ;)
20. august 2007 - 09:57 #16
- Enig -
Avatar billede multikoch Nybegynder
20. august 2007 - 18:18 #17
Tusinde tak nva. Det virker nu.
Gi mig et svar så du kan få point
Avatar billede nva Praktikant
22. august 2007 - 13:02 #18
Glæder mig det virkede. Vil du ikke have en HiJackThis-log tjekket for en sikkerheds skyld?
Avatar billede nva Praktikant
22. august 2007 - 13:02 #19
Øh hvad gjorde du så?
Avatar billede multikoch Nybegynder
22. august 2007 - 20:22 #20
jeg slette en windows update fil og geninstalleret den (strych9 svar i linket)
Avatar billede multikoch Nybegynder
22. august 2007 - 20:23 #21
Hvordan tjekker jeg HijackThis-log
Avatar billede multikoch Nybegynder
22. august 2007 - 20:38 #22
ups jeg tror nok at jeg kom til at gi mig selv point
hvordan gir jeg dig dem. nva??????????
Avatar billede hcma Novice
22. august 2007 - 21:24 #23
du checker absolut IKKE en hijack-log, hvis du ikke har prøvet det før og ved hvad du gør.
du kopierer loggen ind her og lader en af eksperterne kigge den igennem og så fortælle dig hvad du skal gøre mere.
Avatar billede nva Praktikant
23. august 2007 - 07:50 #24
multikoch - du gav mig points - som du kan se er mit svar accepteret. Som hcma skriver, så skal du køre HJT og lægge loggen herind, så vi kan se om der er noget 'snavs' i den. Prøv endelig ikke selv at fixe noget, hvis du ikke er helt sikker på hvad du gør.
Avatar billede multikoch Nybegynder
24. august 2007 - 19:59 #25
Er det den her.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:58:19, on 24-08-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16512)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrB.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE
C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe
C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe
C:\WINDOWS\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTXFIHLP.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\Programmer\Belkin\Belkin 802.11g Wireless PCI Card Configuration Utility\Belkinwcui.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Creative\ShareDLL\CADI\NotiMan.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AcroRd32.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunes.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Morten\Skrivebord\alternativ.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ekstrabladet.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\DVDAudio\CTDVDDET.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [RCSystem] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" RCSystem * -Startup
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDrvEmulator] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" -1 AudioDrvEmulator "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\Audio Emulator\AudDrvEm.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Programmer\Creative\Sound Blaster X-Fi\Volume Panel\VolPanel.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Belkin Wireless Utility.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/mcfscan/2,2,0,5100/mcfscan.cab
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: PnkBstrB - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrB.exe
Avatar billede hcma Novice
24. august 2007 - 21:47 #26
og så venter du bare til du får nogle flere instruktioner fra af en af hijack-eksperterne  ( ikke mig )
24. august 2007 - 23:53 #27
... loggen er 'godkendt' mht 'snavs' ...

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede multikoch Nybegynder
25. august 2007 - 01:15 #28
kør perfect og tak for hjælpen allesammen...