Avatar billede triggy Nybegynder
19. august 2007 - 16:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sikring af smtp server

Hej

Jeg har for nyligt skiftet udbyder på to mail-server-lokationer, fra tdc, til hhv. cybercity og sydenergi.

tdc lukkede for port 25, så alt trafikken gik gennem deres backup-mx server.

Nu bliver mails leveret direkte til smtp-serverne, og jeg vil gerne sikre mig mod at de kan bruges til spam.

Den ene server kører Mdaemon, og den anden Exchange.

Hvordan er normal procedure for sikkerhedsindstillinger?
Avatar billede dragster Nybegynder
03. oktober 2007 - 12:01 #1
I første omgang skal du sikre dig, at dine mail servere ikke tillader relay af mail, dette kan du tjekke fra denne side: http://www.abuse.net/relay.html
Jeg går ud fra at dine servere står bag en firewall, så der ikke er muligt at tilgå serverene på usikre porte som: telnet, SSH, RDP, RPC, 135-139. Faktisk vil jeg anbefale at du stopper alle de services du ikke skal bruge. Herudover er det naturligvis vigtigt at du holder dine maskiner opdateret.

http://www.cert.org/tech_tips/ kan du finde lidt tips til, hvordan du sikre dine maskiner, og hvad du bør overveje. På din Windows maskine kan du evt overveje at køre, MBSA (Microsoft Baseline Security Analyzer), som kan hjælpe dig til at sikre din Windows Maskine via en guide.
Avatar billede triggy Nybegynder
12. oktober 2007 - 15:08 #2
jeg takker :)