Avatar billede frantzen Nybegynder
18. august 2007 - 22:03 Der er 4 kommentarer

HP printer søger

Jeg havde engang et program som selv fandt min HP Laserjet 5000n printer over mit netværk, den er tilsluttet via et netværk og har nu skiftet min router ud med en anden og min printer for ikke tildelt en ny ip addres så jeg søger det program så det kan scanne efter min printer nogen der har et link til det eller kender noget ligende.
19. august 2007 - 10:02 #1
Var det mon jetadmin?
Jeg mener det burde være med på CD'en til printeren, eller netkortet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. august 2007 - 14:11 #2
Jetadmin hedder i dag Web Jetadmin, og kan downloades fra http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=13039&prodTypeId=18964&prodSeriesId=27905&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=228

Det har givetvis været det produkt du har.

Men du kan også springe programmet over. Tjek hvad din egen PC har fået af IP adresse - f.eks. 192.168.1.2

Du kan nu give din printer, via kontrolpanelet på printeren, en ny IP adresse, subnet og default gateway, tilsvarende din PC´s. Blot du holder printerens IP "væk" fra adresserne lige omkring din PC´s. kald den f.eks. 192.168.1.100 i stedet...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. august 2007 - 14:12 #3
Hov - sidstnævnte er for at holde den væk fra de IP adresser som routeren automatisk tildeler. Den er formentlig kvik nok til at opdage at printeren har fået IP adressen, men det er ikke helt sikkert - så derfor holder man printeren på samme "segment" (de 3 første cifre ens), men noget højt i adresserne.
Avatar billede tonygk Nybegynder
21. september 2007 - 12:48 #4
Det hedder "HP Install Network Printer Wizard" og du kan download det her.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=19656&prodTypeId=18964&prodSeriesId=27908&swLang=6&taskId=135&swEnvOID=228
Du kan også søge på INPW på HP.dk