Avatar billede novice-so-far Nybegynder
18. august 2007 - 14:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

defaultsettings i AD

Når jeg skal resette et password til en bruger i AD'et, er der som default ikke sat flueben i "User must change password at next logon"

Kan jeg ændre en værdi reg.basen eller er der noget andet, jeg kan gøre for at have den hakket af som default?
Avatar billede venturer Nybegynder
21. august 2007 - 18:03 #1
Der findes mig bekendt ikke nogen metode til at gøre dette pr. automatik. Som alternativ kan du vælge at bruge et script hvor du blot skal indtaste brugernavn og nyt kodeord, hvorefter scriptet sætter fluebenet for dig.

Et simpelt script vil benytte kommandoen "dsmod" til at lave ændringen.
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
21. august 2007 - 22:44 #2
Hej ventura,

jeg har desværre ingen erfaring med scripts, men du skriver, at det er simpelt. Måske du gider at 'smide' det her, sammen med et svar?

p.f.t.

Novice
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
31. marts 2008 - 22:24 #3
lukker