Avatar billede eon2000 Nybegynder
17. august 2007 - 16:18 Der er 9 kommentarer

Drivere til DV6599eo

Jeg har erhvervet mig en HP Pavilion DV6599eo, som har forud-installeret Microsoft Windows Vista, men jeg er interesseret i at installere Microsoft Windows XP 64-bit Edition i stedet, hvorfor Vista nu er slettet helt (lavede dog, dum som jeg er, ikke nogen backup af denne).

Problemet består i, at XP ikke har driveren til det Intel-chipset, som er nødvendigt for at SATA-harddisken kan fungere. Jeg har undersøgt, om man kan slå "SATA-mode" fra, men dette er ikke muligt grundet en alt for simpel BISO-menu (læs: lavet så man ikke kan "pille"). Jeg er her ikke interesseret i at installere en BIOS-opdatering, da jeg formoder garantien frafalder herved.

Jeg har fundet driveren (i *.exe-form) men skal bruge et program til at pakke den ud (har prøvet Winrar og 7-zip), så jeg kan få fat i *.inf-filen, som jeg derefter lægger ned på installations-cd'en, hvorefter det skulle gå.

Driver:
Mobile Intel® PM965 Express http://downloadcenter.intel.com/confirm.aspx?httpDown=http://downloadmirror.intel.com/13806/eng/iata76_enu.exe&agr=N&ProductID=2101&DwnldId=13806&strOSs=109&OSFullName=Windows*%20XP%20Professional%20x64%20Edition&lang=eng

Kort sagt: Jeg skal bruge *.inf-filen fra ovenstående driver. Hertil er jeg meget interesseret i ekstra info omkring DV6599eo's hardware-komponenter.
Avatar billede osigaard Nybegynder
17. august 2007 - 17:59 #1
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2007 - 16:13 #2
Du kan sende mig en blank mail så mailer jeg da gerne filerne til dig
Avatar billede eon2000 Nybegynder
18. august 2007 - 18:07 #3
Problemet er mest, at der ikke er fra HP's side er udgivet drivere til meget andet end Vista, når vi snakker om DV6599eo.

Har fået installeret Microsoft Windows XP 64-bit Edition efter streaming af chipset-driver til installationscd'en, samt fundet drivere til LAN, WLAN, Audio og GFX (ved at bruge en modificeret inf-fil samt NVIDIA 8 series driver).
Avatar billede eon2000 Nybegynder
19. august 2007 - 11:28 #4
Er det muligt at lave en backup af sine drivere? Ville gerne lave en setup-disk med alle drivere til denne laptop ved brug af Nlite.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2007 - 22:09 #5
eon2000 er det muligt at få en "kopi" af de windows xp drivers, du har fået samlet til DV6599eo?

Jeg har pt. windows vista på min, men kunne godt tænke mig at få windows xp på den igen.

På forhånd tak :)
Avatar billede eon2000 Nybegynder
02. oktober 2007 - 15:04 #6
Jo, det skulle gerne være muligt. Mangler stadig driver til fingeraftryks-aflæseren (tror jeg nu ikke er svær og finde) samt få den indbyggede mic til at virke. Du er opmærksom på, at vi taler om drivere til XP x64-edition?
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2007 - 09:01 #7
Kan du køre med et 64bit OS?

Mener det er 32bit Vista der er på nu!!?
Avatar billede eon2000 Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:54 #8
Da den er udstyret med en Intel Core 2 Duo T7300, kan den sagtens køre 64bit OS. Kan nu godt være, at man fra HP's side har installeret en 32bit version af Vista.

Du kan starte med at søge på google og finde en guide til at installere XP (evt. på en ligende HP model). Fandt et rigtig godt site, men har ikke linket.
Avatar billede eon2000 Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:57 #9