Avatar billede kiiim Nybegynder
16. august 2007 - 22:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vista til XP

Min kæreste købte for et par måneder siden en ny bærbar computer, som havde Vista installeret. Efter noget prøvetid er hun blevet godt og grundig træt af Vista, og vil have hendes gamle XP tilbage !!!

Hun har en CD med XP som er nogle år gamle. Den fulgte med en stationær computer, og er en "backup version" af XP.

I "gamle dage", med de stationærer computere, plejede jeg at lave en startdiskette, formaterede computeren osv ... Men i disse "moderne" tider er der jo pludselig ikke længere noget der hedder diskettedrev!!!

Hvordan skal jeg få slettet hendes Vista, og installeret XP?
Avatar billede kenp Novice
16. august 2007 - 22:39 #1
hvis du har en original skive af XP (ikke recovery) så burde du kunne formater den med cd´en
Avatar billede perhol Seniormester
16. august 2007 - 22:47 #2
PAS PÅ

Har lige prøvet det nummer på en ny HP bærbar (Pavilion dv9545eo).
Der findes ikke XP drivere til netkort, audiokort, skærm m.v.
Jeg havde lavet en Recovery disk med HP's Recovery Manager. Det viste sig at lave en Recovery disk der lavede yderligere rav i den (lavede hovedpartition om til 2 partitions så jeg ikke engang kunne strte op på en Linux Live CD).
Undersøg først GRUNDIGT om der findes XP drivere til dit hardware. Lav altid først en Recovery Disk. Skulle det gå rent galt og Recovery disken ikke virker og du kan påvise at du har lavet den efter HP's anvisninger er de forpligtet til at sende dig en gratis. Ellers kan du risikere at du selv skal købe den (p.t. 289,- kr). Jeg agter at afsøge nettet jævnligt for drivere til hardwaren i min maskine. Men jeg må se i øjnene at jeg ikke kan skift tilbage til XP før de rette drivere findes. ØV
Avatar billede hilfe Nybegynder
18. august 2007 - 11:26 #3
HVad er grunden til hun ikke gider at have vista? Har hun nogle problemer med det eller noget?
Avatar billede zesus Praktikant
25. august 2007 - 01:02 #4
Du skal have en windows xp CD med SP2 ellers kan du ikk installere winxp. ( husk at gå ind i BIOS og sætte din computer til at starte fra CD ) og vupti så virker det som det gamle. Good Luck ;)

Hilfe skal vi besvare dit latterlige spørgsmål?