Avatar billede madiedk Nybegynder
06. juni 2001 - 13:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

duron 800 & soltek sl-75kav

jeg har prøvet at overclocke min CPU men, jeg kan kun overclocke den på FSB\'en jeg kan ikke på multiplierne. jeg har tegnet broer på L1 på CPU\'en men jeg kan stadigvæk ikke få det til at virke. hvad kan det være. kan det være noget andet, eller kan det være AMD der har gjort så man ikke kan overclocke deres CPU\'er mere
Avatar billede bergeren Nybegynder
06. juni 2001 - 13:28 #1
Kører den 100 133Mhz bus???
Avatar billede madiedk Nybegynder
06. juni 2001 - 13:59 #2
100, den vil slet ikke starte når jeg kører 133, men det er fordi CPU\'en ikke understøtter det. jeg vil sådan saet bare køre 100x9-9.5 altså så den kører ca 900-950 mhz
Avatar billede tf-uno Nybegynder
06. juni 2001 - 14:01 #3
jeg tror det er fordi der ikke er ordenlig forbindelse...

har selv en t-pipper og første gang jeg skulle låse den op ville den heller ikke..

men så måtte jeg bare have fat i blyanten en gang til, også  virkede det....

DU SKAL bare prøve igen også sørg for at der er god forbindelse... (det er der dit problem ligger)
Avatar billede madiedk Nybegynder
06. juni 2001 - 14:06 #4
det mente jeg nok også, men jeg har tegnet mange gange. og så tænkte jeg om det vare fordi at jeg skulle tegne andre steder eller måske fordi at man skulle gøre noget specielt med bundkortet, men der er ikke andet man skal gøre?
Avatar billede halifax Nybegynder
06. juni 2001 - 14:40 #5
Det kan da godt være at dine blyanttegninger er gode nok. Men - hvis du ikke kan øge multiplier via jumper eller bios kommer du ikke videre. Du kan s\'følig øge FSB men det er jo rent husmands OC. Kender ikke lige dit bundkort, men kan du ikke i manualen til det se, hvordan du øger multiplier. Måske kan det slet ikke gøres på de mobo?

Avatar billede madiedk Nybegynder
06. juni 2001 - 15:04 #6
det går du via switch, så det kan man godt og det har jeg også sat rigtigt.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
06. juni 2001 - 18:39 #7
ØHHH...
bare lige for at være sikker på at du har forbundet L1 broerne rigtigt...

(en lidt dårlig tegning men overclocking er ned hvor der er en godt tegning af det..)

L1          L1 (forbundet)
. .        .-.

håber du kan se hvordan jeg mener..!\"!

Avatar billede jaue Nybegynder
06. juni 2001 - 19:17 #8
Måske har du fået den version af motherboardet, hvor der sidder en jumper oppe ved switchen, du lige skal flytte en tand. Jeg mener den hedder Jp 17 (er ikke helt sikker). Den er ikke vist i manualen, men den skal bare flyttes hvis den er der.

Jaue