Avatar billede taske Nybegynder
16. august 2007 - 14:58 Der er 19 kommentarer

Kan en keyboard driver flyttes fra en pc til en anden

Jeg har købet mig et keyboard, Zitech Multimedie keyboard, og planen var at det skulle bruges på en fujitsu-siemens FUTRO S tynd klient. Der findes ingen driver til keyboardet da det er plug and play. jeg kan ikke få det til at virke på min stationære med XP sp2 eller på den tynde klient med XP embedded, men på min gamle bærbare med XP sp1 virker det uden problemer. jeg har nu kikket på hvilke driver den bærbare bruger: hidclass.sys, hidpase.sys, hidusb.sys, hid.dll, usbccgp.sys, mouhid.sys, mouclass.sys, kbdclass.sys, kbhid.sys. jeg har prøver at flytte de drivere som bruges men uden held, maskinen siger stadigt "USB-enhed blev ikke genkendt". kan jeg kopiere driver filer fra en maskine til en anden og hvordan får jeg det til at virke?

//Torben
Avatar billede peet-49 Novice
16. august 2007 - 15:05 #1
Prøv en anden usb-port
Avatar billede taske Nybegynder
16. august 2007 - 15:15 #2
det er naturligvis prøvet
Avatar billede peet-49 Novice
16. august 2007 - 15:16 #3
Gå i enhedshåndtering og slet alt usb, genstart og lad systemet indstallere driver igen, sær derefter boardet til igen.
Avatar billede taske Nybegynder
16. august 2007 - 15:18 #4
det har jeg desvære også prøvet uden nogen virkning
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 16:19 #5
Har du sat alle USB enheder til i Bios? det er de ikke by defaults. Mærkeligt nok.
Avatar billede taske Nybegynder
16. august 2007 - 17:07 #6
Jeg har lige tjekket og det er de. windows finder også noget usb første gang det bliver sat i men mon ikke det er noget standard usb haløj(en usb hub da der er mus og keyboard i en usb), her efter melder den "USB-enhed blev ikke genkendt" og det tror jeg er til selve keyboard og mus, det er rent gæt, er det ikke muligt at suge en driver ud af en pc og lægge den ind igen på en anden.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 17:34 #7
Ikke fordi jeg tror det kan løse problemet, men prøv at se hvad dette freeware
program siger om din USB.
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,6085-order,1-page,1/description.html
Avatar billede taske Nybegynder
16. august 2007 - 19:26 #8
jeg har lige prøvet programmet, og det siger at der ikke er nogle problemer, jeg tror heller ikke at det er usb der er problemet men at der ikke er de rigtige drivere til keyboard og mus.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 20:48 #9
Du skriver, der er ingen driver til Zitech multimedie keyboard. Det lyder underligt.
Et keyboard eller en mus, kan som regel godt fungere med grundtasterne uden driver.
Men når det gælder de specielle funktioner, skal der en driver til.
Er du helt sikker på, at der ikke i pakken lå en mini CD, langt mindre end normal CD?
Ellers vil jeg forslå, at du ringer til Zitech
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 20:51 #10
Er det denne her, så har du ret i, at den ikke behøver driver - mærkeligt:
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=160999
Avatar billede jenscarlo Juniormester
16. august 2007 - 20:52 #11
Gå tilbage til Zitech og få pengene tilbage.Jeg har selv prøvet et USB Keyboard fra Zitech og måtte opgive at få det at køre.Jeg har senere hørt at det er et generelt problem med Zitechs Keyboards.Der er nogle bundkort der ikke kan køre med Zitechs tastaturer,og du har åbenbart et af dem.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 20:59 #12
Ellers prøv at sætte et PS2 mellemstik på, og se om det kan køre på den.
Hvis du prøver, så husk at slukke computeren først.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
16. august 2007 - 21:12 #13
Hvis der ikke fulgte et blåt PS2 mellemstik med da du købte tastaturet risikerer du at brænde keyboardet af og så er pengene spildt du får ikke en krone tilbage,de vil sige at det er selvforskyldt.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 21:15 #14
jenscarlo - Og så for min videns skyld. Hvorfor det?
Avatar billede taske Nybegynder
16. august 2007 - 21:22 #15
jeg kan ikke bruge en PS2 da mus og tastatur er i 1 usb stik, jeg tror også mere at det er keyboard/mus driver problem end usb driver problem, der må mangle en standard driver som passer.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 21:32 #16
1 USB stik, jo men det passer jo også til 1.PS2 mellemstik. Der følger ofte sådan
et stik med et USB keyboard. Jeg forstår ikke hvad jenscarlo mener, men det må han
jo forklare nærmere.
Avatar billede jenscarlo Juniormester
16. august 2007 - 21:34 #17
Til asgotbo, fordi jeg selv har prøvet det,hvis der medfølger et PS2 stik må man gå ud fra at det også kan bruges,men følger der ikke et Ps2 stik med så kan man ikke være sikker på at det kan bruges,og hvis det ikke kan,så er det forsent når man opdager det så er skaden sket.
Avatar billede morhan Novice
16. august 2007 - 21:37 #18
Der skal være indbygget support for PS2 i selve tastaturet for at en PS2 adapter vil virke
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 21:40 #19
NÅ? OK!