Avatar billede polse Nybegynder
16. august 2007 - 14:43 Der er 3 kommentarer

IndesignCS3. Problem med pdf og udskrift

Jeg har lavet en brochure i indesign der består af et billede(fra photoshop), tekst skrevet i indesign, nogle farvede kasser lavet i inddesign osv.
Brochuren skal printes på et reklame bureau, og jeg har lavet indesign filen til en PDF-fil i høj trykkvalitet.
Problemet er at brochuren bliver ved med at være "grynet" når den printes.
Når jeg laver den til pdf, er der så nogle indstillinger jeg kan lave for at sikre en høj kvalitet? jeg fjerner selvfølgelig "optimer til webvisning".
Er der nogen der ellers har nogle forslag????
Avatar billede polse Nybegynder
16. august 2007 - 14:57 #1
Rettelse: selvfølge har jeg ikke lavet den til trykkvalitet men højprintskvalitet
Avatar billede flashnoob Nybegynder
16. august 2007 - 23:24 #2
Hvordan er de billeder du har lavet i Photoshop? Er de over 150 dpi? Forstørret? etc. Og er det alle elementer der er grynet?
Avatar billede polse Nybegynder
21. august 2007 - 07:31 #3
beklager det sene svar! har i mellemtiden fundet ud af det jeg skulle. det havde bla. andet noget at gøre med billedeopløsningen som du selv skrev...