Avatar billede demoriel Nybegynder
16. august 2007 - 13:43 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd?

Goddag kære eksperter. Jeg har for nyelig fået et nyt kabinet of bygget alt hardweare jeg havde i det gamle 1 til 1. Men nu virker lyden ikke. Driverne skulle være gode nok, da den i windows eq også viser som om der er lyd (Bjælkerne går op og ned) jeg har testet med nogle andre højtalere og høretelefoner for at se om det var mit anlæg der var istykker, men bliver nød til at konstatere at det ikke er sådan.
I bios er det eneste man kan indstille ved lyden, auto og off. Som så står på auto nu.
Det handler om et MSI bundkort med onboard lyd.

Håber meget i kan hjælpe mig. Der er ikke meget ved en PC uden lyd
Avatar billede tgv Nybegynder
16. august 2007 - 14:09 #1
Du har kun skiftet kabinet? Og er lydkortet onboard eller er det et "kort" ? :)

Kunne lyde som om (hvis det er et kort) at du ikke har fået sat det ordenligt i, et forsøg kunne være at uninstall drivere og se om den finder kortet igen?
Avatar billede tgv Nybegynder
16. august 2007 - 14:10 #2
Sry, havde lige overset det var onboard lydkort. Lyder godt nok mærkeligt, sry har ikke lige nogen ideer så :/
Avatar billede demoriel Nybegynder
16. august 2007 - 14:25 #3
heh, men tak da. :)
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 14:33 #4
Har du ikke bare sat stikket i det forkerte hul? Det skal vist være grønt.
Ellers se under Kontrolpanel/Lyde og lydenheder/lydenheder. Se om der er sat
flueben i den lille rubrik "Slå alt fra" det må der selvfølgelig ikke være.
Avatar billede demoriel Nybegynder
16. august 2007 - 14:36 #5
Hvis bare problemet var så enkelt. Men ja, alt er slået til og det er det rigtige stik. Har endda prøvet alle mulige. Selvom jeg ved det er f. eks. til output
Avatar billede off-line Nybegynder
16. august 2007 - 14:52 #6
Output plejer at være grøn. Det mærkelige er, at du skriver, at bjælkerne går op
og ned, for det skulle jo betyde, at signalet når frem til udgangen. Hvilket vil
sige, at problemet - når stikket sidder rigtigt - skulle være uden bords. Jeg
går ud fra, at du har set efter alle stikkene til forstærker og højtalere.
Avatar billede demoriel Nybegynder
16. august 2007 - 14:59 #7
Ja og jeg har som sagt også testet med nogle høretelefoner jeg ved der virker. Jeg ved heller ikke hvad der skulle være galt
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. august 2007 - 15:13 #8
Hvis du har mulighed for det,så prøv at teste med et usb headset.For lige at se om det skulle være portene på kortet,den er gal med.
Avatar billede demoriel Nybegynder
16. august 2007 - 15:25 #9
Er ikke i besidelse af sådan eet USB headset. Men hvordan kan det være kortene? Har jo sat det hele 1 til 1 i det nye kabinet
Avatar billede demoriel Nybegynder
16. august 2007 - 15:31 #10
ups, mente portene
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. august 2007 - 15:55 #11
Siden windows registrere at der kommer lyd,går min mistanke på der ikke er forbindelse fra portene af en eller andet grund.Et usb benytter ikke de porte,så det skulle kunne udelukke dem.Hvis der heller ikke kom lyd i sådan et.Skulle være mærkeligt hvis både ledninger til dine højtalere og høretelefoner havde fejl.Men det er selfølgelig set før.
Avatar billede demoriel Nybegynder
16. august 2007 - 16:28 #12
jeg bruger mine høretelefoner til min MP3 player. Så de virker og har sat MP3 playeren til anlæget, det virker også fint, så det kan kun være min PC. Det hele er meget mystisk
16. august 2007 - 17:03 #13
Er oplevet flere gange før:
Du mangler nogle (audio) ledninger fra FRONT AUDIO til Bundkort.
Eller
Så skal du flytte på nogle jumpers på bundkort for at disable FRONT AUDIO stik...

(Er måske lidt svært at forklare...)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
16. august 2007 - 19:40 #14
Tror larry har fat i den lange ende her,jeg lader ham overtage ;)
Avatar billede demoriel Nybegynder
16. august 2007 - 20:58 #15
Front audio til bundkort er sluttet til. Men jeg kan ikke forestille mig det skulle være nogle jumpere da den er sat sådan i. Men i så fald, har du en anelse hvilke jumpere?
16. august 2007 - 22:59 #16
http://www.eksperten.dk/spm/767050 - for at ikke gentage mig selv *S*
Avatar billede demoriel Nybegynder
17. august 2007 - 14:32 #17
Den tråd lyder fornuftig. Jeg vil teste det med jumperne her i weekenden og giver så feedback
Avatar billede demoriel Nybegynder
19. august 2007 - 03:20 #18
Jeg hentede manualen og satte 2 jumpers om. Lyden virker. Ord kan ikke sige hvor taknemmelig jeg er, skriv svar og jeg giver gerne point :)
19. august 2007 - 16:11 #19
RTFM(= Read The F***** Manual) *S*
19. august 2007 - 16:12 #20
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede demoriel Nybegynder
19. august 2007 - 16:50 #21
rolig, en gammel mand er intet tog ^^ Og ja, hvis jeg havde fået en femmer for hver gang folk havde sagt mig RTFM såååå ^^