Avatar billede globen Nybegynder
16. august 2007 - 12:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gøre Java applikation ekseverbar på mobiltelefon

Hej eksperter!

Jeg har ikke den store erfaring med Java, men har kodet en del i C#.NET. Jeg har lavet en lille Java appikation i eclipse. Applikationen består af en lille GUI lavet med Java Swing. Jeg kan eksportere programmet til en eksekverbar .jar fil, men hvordan kan jeg gøre det eksekverbart på en mobiltelefon?
Avatar billede snoop_one Nybegynder
16. august 2007 - 14:35 #1
Du skal benytte Java ME eller den VM din mobil producent stiller tilrådighed.
Normalt laves Java GUI til mobil med midlets og ikke swing.
Avatar billede globen Nybegynder
17. august 2007 - 10:46 #2
Aha.

Jeg har fundet en plugin til eclipse: eclipseME, som efter min forståelse, er nettop til dette formål. Jeg har dog ingen succes med at installere denne, selvom jeg mener jeg har fulgt instrukserne på http://eclipseme.org/docs/installation.html til punkt og prikke. Er der nogle derude som har stået i samme situation, eller har mistanke om hvad det er jeg ikke kan se?

Installationsforløbet kører ligesom de skriver på siden. Men efter jeg har kørt installationen og genstarter miljøet forekommer der ikke et "J2ME" menupunkt under Window -> Preferences, hvilket det skulle ifølge eclipseME.org.
Avatar billede globen Nybegynder
21. august 2007 - 08:17 #3
Har fået eclipse til at fungere med ecplipseME og Wireless Toolkit. Skal lige prøve at lave en test gui når jeg har tid. Jeg vil lige lade spørgsmålet stå åbent indtil da, in case jeg får problemer.
Avatar billede globen Nybegynder
08. november 2007 - 08:26 #4
Havde helt glemt, at jeg havde dette spørgsål til at hænge. snoop_one smider du ikke et svar, da du ledte mig på rigtige vej...
Avatar billede scorp-d Nybegynder
21. november 2007 - 18:54 #5
Du kan være heldig at få J2ME CDC 1.1 Personal/Personal basis profile med AGUI til at vise dine swing komponenter... Men det passer bedre på til en PDA...
Avatar billede globen Nybegynder
27. juni 2011 - 18:49 #6
lukker