Avatar billede cheeses Nybegynder
16. august 2007 - 11:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjernsupport virker ikke.

jeg har et problem med en XP Klient der skal connecte til en anden XP klient et andet sted på netværket. Den ene bruger sender en invitation over mail til fjernsupport. Her efter går det galt... Beskeden: "Windows Cannot open Helt and Support because a system service is not running. To fix the probl......" kommer frem. Jeg har læst mig frem til diverse løsningsforslag men ingen virker.
1. Servicen Help and Support kører
2. maskinerne står på et internt net hvor der ikke er firewall.
3. Det har virket før.

Nogen Forslag?
Avatar billede nva Praktikant
16. august 2007 - 12:51 #1
Messenger service skal såvidt jeg husker være kørende http://www.grc.com/files/shootthemessenger.exe
Avatar billede nva Praktikant
16. august 2007 - 12:53 #2
Avatar billede cheeses Nybegynder
16. august 2007 - 13:14 #3
Fjernsupporten i dette tilfælde benytter ikke messenger, den bliver vedhæftet en mail, og derefter bliver den åbnet ved hjælp af fjernsupporten. og der er her at fejlen opstår.
Avatar billede nva Praktikant
16. august 2007 - 13:38 #4
Kører servicen på begge pc'er?
Avatar billede cheeses Nybegynder
16. august 2007 - 14:05 #5
ja servicen kører på begge maskiner, og det har jo virket før.
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. august 2007 - 11:15 #6
har du kontrolleret, at nogen ikke har fjernet det flueben under system settings der tillader remote support til maskinen??
Avatar billede cheeses Nybegynder
21. august 2007 - 14:54 #7
ja, fluebenet er sat på begge maskiner.
Avatar billede juleulven Nybegynder
21. august 2007 - 17:08 #8
Avatar billede cheeses Nybegynder
21. august 2007 - 17:25 #9
Problemet er ikke helt så lige til, da den almindelige Hjælp og support er tilgængelig, det er kun når der skal fjernstyres at fejlen vises.
Avatar billede cheeses Nybegynder
07. januar 2008 - 11:26 #10
lukker