Avatar billede carstenkruse Nybegynder
14. august 2007 - 17:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hurtigere internet men kun på LAN

Hej!

Jeg har et lille problem :)

Jeg har en Linksys WRT54G trådløs router.

Cybercity har lige opgraderet mit internet til 20Mbps, men denne hastighed opnår jeg kun når jeg kører over det tråede netværk (fra samme router), men når jeg prøver at teste det, mens jeg kører på det trådløse netværk, så kører internettet kun med ca. 6Mbps :/

Nogen ideer til løsninger? :)
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2007 - 17:37 #1
Trådløse netværk vil altid være langsomme, især hvis din computer er nogle meter væk fra routeren.
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
14. august 2007 - 17:45 #2
Det kan da ikke passe, at en 54mbps router ikke kan levere en 20mbps forbindelse?
Eller i det mindste tæt på 20...
Avatar billede leif Seniormester
14. august 2007 - 18:12 #3
Med kryptering, signal og andre forhold så kan det godt passe.
Avatar billede leif Seniormester
14. august 2007 - 18:13 #4
Krypteringen kan tage en del båndbredde, jo mere sikkerhed jo dårligere båndbredde.

Sidder I fx. flere på det trådløse netværk vil I også opleve nedsat hastighed
Avatar billede morhan Novice
14. august 2007 - 18:26 #5
Den burde nu nok kunne trække en del mere, sev om der er kryptering på. Er signalet godt, og kører du i 802.11g tilstand?
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
14. august 2007 - 18:36 #6
Signalet er helt i top og jeg kører i 802,11g... Så...
Jeg ved ikke, hvad der kan være galt?
Avatar billede canzer Nybegynder
15. august 2007 - 13:16 #7
6Mbps virker godt nok rimelig lavt. Hvor langt sidder du fra routeren? - Har du prøvet at sætte dig tæt på og se om det hjælper? Hvis du har stor afstand og stor packetloss/dårligt signal så kan det godt passe at det er dårligt, men 5Mbps lyder godt nok lige lovligt lavt!

Dog har leif ret... Jo mere sikkerhed/brugere/afstand jo dårligere bliver din hastighed..
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
15. august 2007 - 13:23 #8
Som jeg tidligere skrev, er signalet i top, og jeg sidder kun ca. 3 meter fra routeren.

Vi er kun 3 på routeren og sikerheden er 64bit WEP.

Jeg har naturligvis målt ovennævnte hastighed mens jeg var den eneste, der var på routeren.
Avatar billede morhan Novice
15. august 2007 - 14:06 #9
Har du prøvet at sætte access pointet til at køre på en anden kanal?
Avatar billede kenp Novice
15. august 2007 - 18:30 #10
Er i 3 koblet på routeren trådløst når du forsøger? hvis ja så koble lige 2 af dem af for at teste igen.
Avatar billede carstenkruse Nybegynder
31. januar 2008 - 13:30 #11
Det ser ikke ud til at kunne løses :(