Avatar billede anoz Nybegynder
14. august 2007 - 16:38 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Zepto 6224 - godt køb?

Hej,

Kæresten skal købe ny bærbar og har kig på Zepto 6224 med følgende specs:

80GB 7200omdr SATA Harddisk Hitachi®
SAMSUNG DVD-RW DL Brænder
DK tastatur layout, Sort
14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
6 Cell batteri
NVIDIA® Geforce 8600M GT
Miljøafgift
Onlinerabat 3414W
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
Zepto Zpro 300Mbit trådløst netværk (ABGN)
Microsoft® Windows® Vista Home Premium 32bit - DK
Intel® Turbo Memory 1GB (Læs info)

I alt: 10.426,50 kr. inkl. moms.

Er det et fornuftigt køb, eller findes der bedre alternativer i samme prisklasse (eller billigere)

Jeg er lidt usikker på, hvor meget Intel Turbo Memory har at sige - umiddelbart lyder det jo meget smart, men hvis det ikke gør noget forskel, er det jo ikke værd at bruge pengene på det.

Zepto skriver bl.a. følgende om det:
"For at yderligere forbedre ydelsen på din Zepto bærbar, er det nu muligt at købe flash hukommelse, der monteres direkte på motherboardet og som supplerer den eksisterende hukommelse i den harddisk du har valgt.
Dermed kan computeren starte hurtigere, søgninger og programmer gemmes i denne ekstra hukommelse, hvormed du i stigende grad undgår, at din harddisk skal tilgås løbende."

Er maskinen pengene værd?

mvh
anoz
Avatar billede chrel Nybegynder
15. august 2007 - 08:36 #1
Den er helt sikkert pengene værd, du får et lækkert grafikkort, rigligt ram og en god cpu, men Intel Turbo Memory har jeg kun hørt dårligt om og jeg vil ikke råde dig til at købe det.
Avatar billede anoz Nybegynder
15. august 2007 - 09:08 #2
Hvad dårligt har du hørt om turbo memory?

Zitech har denne maskine, som ligner Zeptoen meget, dog med større processor og dobbelt ram næsten uden merpris.

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=165240

Er der noget skidt at sige om Zitech? Jeg har egentlig hverken hørt godt eller dårligt om dem...

mvh
anoz
Avatar billede missbrask Nybegynder
15. august 2007 - 17:39 #3
Jeg har heller ikk lige hørt så meget om Zitech, men for mig at se er det du betaler for i Zeptoen at den har en 14.1 skærm og den anden har en 15.4 og det kommer jo an på hva men ska bruge den til om størrelsen betyder noget, og dert er også en forskel i vægt, og det betyder ret meget hvis man ska have den med sig hver dag hvor meget den fylder og vejer.

Jeg overvejer selv at købe den førnævnte Zepto maskine og fandt i den anledning den her anmeldelse måske kan du få noget ud af at læse den:
http://www.laptopworld.dk/index.php?id=405
Avatar billede anoz Nybegynder
15. august 2007 - 18:01 #4
Hej missbrask,

Hun skal egentlig ikke bære så meget rundt på den, så vægten er ikke altafgørende. Vi har været i Zitech i dag og bestilt Z1507-5 til hende http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=165240.

Det kan vist ikke gøres billigere pt...

missbrask, hvis du laver et svar, får i lov til at dele point, hvis det er ok med jer.

mvh
anoz
Avatar billede missbrask Nybegynder
15. august 2007 - 22:13 #5
Okay så held og lykke med den:D
Avatar billede anoz Nybegynder
15. august 2007 - 22:17 #6
Jo tak... tak for inputs fra jer begge!

mvh
anoz
Avatar billede fazli Nybegynder
20. september 2007 - 17:16 #7
blev i glade for købet ?
Avatar billede anoz Nybegynder
20. september 2007 - 17:43 #8
Hej Fazli,

Lad mig sige det sådan: Jeg er ikke så glad for købet, men det er nok mest fordi jeg er lidt misundelig - det er jo ikke min ;o)

Det eneste kritikpunkt jeg har til den, er skærmopløsningen på 1280*800 - efter min mening måtte den gerne have været noget højere.

Hun er meget tilfreds med den, selvom hun skal vænne sig meget til Vista - der har dog ikke været de store problemer med det efter min mening... jeg havde frygtet lidt, at der kunne komme mange problemer pga 64-bit og synes jeg har hørt om mange der havde problemer med det, men her har der stort set ikke været noget.

Så alt i alt synes jeg Z1507-5 er en rigtig god bærbar til pengene.
Avatar billede fazli Nybegynder
20. september 2007 - 20:16 #9
Hvordan er batteri levetiden på den ?
Avatar billede anoz Nybegynder
20. september 2007 - 20:19 #10
Den er faktisk ikke helt god... den klarer ikke 2 timer uden strøm.
Avatar billede missbrask Nybegynder
21. september 2007 - 10:43 #11
Jeg er os ret glad for min laptop endte med at købe 6224w og er meget glad for at den ikke har størrer skærm mm... det værste er batteri levetiden, der som der står på zeptos hjememside ikke er særlig god, men der kan købes et ekstra 12cellers batteri med ern længere levetid.