Avatar billede anst Nybegynder
14. august 2007 - 12:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Bundkortproblemer Asus P4C800 E deluxe

Hej Derude. Hjælp,- jeg kan ikke starte min comp. Bundkortet er et Asus P4C800 E De Luxe. Der kommer intet frem. Processoren har jeg prøvet på et andet kort. Den er ok. Når jeg prøver fremkommer en elektronisk stemme og siger noget i retning af "System failure - PB eller CB impact". Da jeg kører raid control på 2 harddiske er jeg bange for at miste alle mine data, hvis det er biosen der er stået af. Problemet opstod da comp "frøs" Jeg slukkede og kunne ikke starte den op igen. Har prøvet med andre kabler og skærmkort osv. Håber der er nogen der har et godt fif på det her!! Tak MVH.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2007 - 12:56 #1
Hvis du har mere end  1. ramblok, så prøv at tage en ud på skift. Hvis du kun har
1. så prøv at flytte den.
Avatar billede anst Nybegynder
14. august 2007 - 15:08 #2
Det har jeg prøvet! Og jeg ved ramklodsen virker
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2007 - 15:47 #3
Det kan måske være CD impact? Har du prøvet, at tage dit CD/DVD drev fra?
Avatar billede anst Nybegynder
14. august 2007 - 16:08 #4
Næh asgotbo!! Det har jeg skam også forsøgt mig med. Jeg er bange for det biosen der er stået af! Efter nedbruddet har jeg dog haft liv i den, så jeg undrer mig over hvad det er.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2007 - 16:23 #5
Ok det ser jo ikke godt ud, du har vist selv forsøgt hvad man kan.
Dine data kan du måske redde med en Dappix linux, som ikke skal installeres,
men kører direkte fra et CD/DVD drev?
Avatar billede anst Nybegynder
14. august 2007 - 16:28 #6
Intet virker i den- heller ikke cd! Men tak for forslagene alligevel.
Avatar billede off-line Nybegynder
14. august 2007 - 16:38 #7
Ja det sgu et surt show. Jeg går ud fra, at du også har kikket på strømforsyningen,
der kunne jo godt være et svigt her.
Avatar billede skytte55 Nybegynder
31. august 2007 - 11:51 #8
Starter blæseren til cpu'en ?
Avatar billede anst Nybegynder
06. oktober 2010 - 01:15 #9
Da det er længe siden jeg har baskæftiget mig med dette, bliver jeg nødt til at fjerne spørgsmålet på denne måde. Men tak for forsøgene på at hjælpe mig! MVH.