Avatar billede jpi Mester
13. august 2007 - 21:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Irriterende meddelelse

Jeg har lavet en links-side som jeg bruger som startside i IE 7.

Men hver gang jeg åbner siden (eller en hvilken som helst anden html side der ligger lokalt på computeren) kommer den med følgende meddelelse under adreselinien:
"For at hjælpe med at beskytte din sikkerhed, har Internet Explorer har begrænset denne webside, så den ikke kan køre scripts eller ActiveX-objekter, der evt. ellers ville kunne få adgang til din computer."

Kan man slå det fra for enkelte sider eller for sider der ligger lokalt på computeren eller hvad ?

Det er bare irriterende at se/høre på...
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 21:30 #1
Indsæt dette, på den første linie i din lokale side:
<!-- saved from url=(0013)about:internet -->

:-)
Avatar billede jpi Mester
14. august 2007 - 00:51 #2
Super...

Er det et tag der indsættes når man gemmer en hjemmeside lokalt på PC'en så den ikke kommer med den meddelelse senere ?

Smid et svar, for det virker i hvert fald.

Tak
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2007 - 07:54 #3
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. august 2007 - 08:25 #4
Denne gør også tricket - blot for alle filer.

IE7: Funktioner -> indstillinger -> Avanceret -> Tillad aktivt indhold at køre i filer på denne computer.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2007 - 08:29 #5
Ja, med det er, som du skriver, for alle filer. Overvej sikkerhedsrisikoen ved det.

:-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. august 2007 - 08:41 #6
Det er korrekt, men blot svar på spørgsmålet. Og hvis man ikke kan stole på sin egen computer og dermed sig selv, hvem skal man så stole på! Det svarer lidt til at sætte hængelås på fjernbetjeningen til sit fjernsyn.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2007 - 10:27 #7
>akyhne
Din løsning, gælder det også for filer man har fået fra andre. Så er det ikke noget vrøvl at skrive: "Og hvis man ikke kan stole på sin egen computer og dermed sig selv"?

:-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. august 2007 - 10:49 #8
Det gælder for alle filer på computeren der vil bruge IE til at vise noget. Chancen for at få ondsindet kode ad den vej, bør være minimal. Der er jo stadig den gode skik med at tænke sig lidt om, hvad det er man åbner.

En virus i en fil bliver jo også aktiv, hvis man skipper advarslen fra styresystemet, antivirus og lignende. Så hjælper nok så meget sikkerhed ikke. Og bagefter klager folk om at det antivirus program de har, er noget lort ;-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. august 2007 - 10:58 #9
Hvis jeg laver et Excel ark der sletter filer på din computer, sender spammails udenom din mailklient eller lignende, og du har givet tilladelse til afvikling af makroerne, er det vel egen fejl, hvis arket hed viagra_pricelist.xls og du åbner filen. Der vil du nemlig ikke få nogen advarsel, andet end sikkerhedsniveauet for makroer fra Excel, medmindre du har deaktiveret denne.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2007 - 12:31 #10
Mod ****** kæmper selv guderne forgæves.

:-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. august 2007 - 12:49 #11
Tja.. ;-)