Avatar billede xited Praktikant
13. august 2007 - 20:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning af UPS

Hejsa,

Jeg har købt en UPS, og ønsker at sætte den op på en Linux-maskine.

Jeg har kig på pakken powstatd, men kan ikke finde ud af at specificere at den skal foretage en shutdown efter x antal sekunder.

Hvad gør jeg? - og bør jeg bruge et andet stykke software?
...Jeg går efter GPL-software, hvor det er muligt!
Avatar billede lap Nybegynder
13. august 2007 - 21:05 #1
Hvis vi skal hjælpe dig lidt på vej, så er det nok en god idé at fortælle hvilken ups - og typen af forbindelse til server (net/seriel/usb eller andet).

Gerne et link til UPS'en.
Avatar billede janpo Nybegynder
13. august 2007 - 21:47 #2
Mine APC ups'er styrer jeg med apcupsd. Det er GPL.
Avatar billede xited Praktikant
14. august 2007 - 11:20 #3
Det er denne UPS:

http://www.sweex.com/producten.php?sectie&item=59&artikel=95

Den kører over seriel-linjen...

Jeg har kigget på apcupsd, men jeg kan ikke få sat det op... har du et link til en god guide?

Jeg kan fortælle at powstatd's standardopsætning (under Kubuntu) kan analysere UPS'ens signaler, og fortælle om der er strøm eller ej, osv...

Powstatd er et udemærket værktøj, men jeg kan ikke få den sat op til at slukke computeren...
Avatar billede janpo Nybegynder
14. august 2007 - 19:19 #4
Har du prøvet punkt 10 - 11 i denne her ?

http://dollar.biz.uiowa.edu/powstatd/man.html
Avatar billede xited Praktikant
15. august 2007 - 00:07 #5
Jeg har ingen /etc/inittab
Avatar billede lap Nybegynder
15. august 2007 - 08:10 #6
ifølge http://qref.sourceforge.net/Debian/reference/ch-system.en.html skal du have en /etc/inittab - og den skal redigeres som root
Avatar billede xited Praktikant
15. august 2007 - 18:59 #7
Det er Kubuntu (Ubuntu) som er en distribution der bygger på Debian...
Avatar billede xited Praktikant
23. september 2007 - 19:53 #8
Point?
Avatar billede lap Nybegynder
24. september 2007 - 08:30 #9
hvis du har fået det til at virke, så bør janpo have størstedelen af points - han gav dig linket til en vejledning.
Avatar billede janpo Nybegynder
25. september 2007 - 14:43 #10
ok.