Avatar billede osukido Nybegynder
13. august 2007 - 19:52 Der er 12 kommentarer

PC genstart ved USB isætning

Hej

Hvad kan årsagen være til, at en PC genstarter hver gang man isætter en USB enhed...?

Det sker uanset om USB enhed isættes bagpå PC eller i fronten af kabinettet...(testet med USB stick og USB harddisk)?

Isætter man f.eks. en USB ekstern hardisk, inden PC tændes - stopper Windows XP under opstart (ved dog ikke om der kommer en fejlmeddelse, eller om den fryser fast).

Det har tidligere virket OK på denne XP installation.

PC'en er godt 2 år gammel, og bundkortet understøtter USB v2.0.

Da det tidligere har virket ok, vil jeg formode BIOS er OK, men jeg har ikke verificeret om det er enablet, men det burde vel ikke skabe en genstart, hvis BIOS står til disabled.

Jeg kender ikke bundkort eller XP version i skrivende stund.

1)
Jeg vil skyde på en software fejl i Windows XP - da jeg formoder bundkortet ikke er årsagen...?
Denne formodning da fejlen sker både på det onboard chip bagpå PC, og via USB portene i fronten af kabinettet (som er forbundet med kabel til et stik på bundkortet).

2)
Kan man downloade nogle universale USB driver opdateringer fra Microsoft, eller skal man ind på bundkort producentens hjemmeside, for at finde nogle specifikt til pågældende model nummer af bundkortet...?

3)
Kan man lave en repair via Windows XP cdrom skivens indhold...?

På forhånd tak.

:) OsuKiDo
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2007 - 19:59 #1
Det kan vel skyldes flere ting, men først røv noget traditionelt. Gå ind i Enhedshåndtering, og slet samtlige USB enheder og genstart. Så finder windows dem
selv igen, og retter eventuelle fejl.
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2007 - 20:00 #2
Satans til slå fejl:( der skulle stå prøv!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. august 2007 - 20:05 #3
jajajajajaaj asgotbo, vi ved godt du har ændret lidt ved din stavekontrol :P
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2007 - 20:13 #4
Har du forsøgt dig i BIOS med "Load setup default"
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2007 - 21:13 #5
egr_sli - Hvad betyder " :P " ? jeg har kunde den her " :-P Jeg koncentrerer mig "
13. august 2007 - 21:30 #6
[Chat-forkortelser] ->
http://home19.inet.tele.dk/wos-to/
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2007 - 21:36 #7
dr1 - Takker for info:)
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2007 - 21:38 #8
:P er der ikke.
Avatar billede osukido Nybegynder
15. august 2007 - 18:05 #9
Hej igen

Tak for Jeres forslag, der har været delvist held med at løse fejlene, men der er tilstødt uopklarede problemer undervejs.

PC'en er en AMD 2000XP, med 512 MB RAM.

Windows XP er geninstalleret komplet efter format C:.
Det er forsøgt at slette alt vedr. USB i enhedshåndteringen.
Samt i BIOS'en er der resat til "best performance".

Efter alt dette arbejde, genstarter PC'en ikke af sig selv mere, når der isættes en USB enhed - men:

1)
Nu skriver Windows XP, at det vil gå hurtigere hvis man brugte en USB 2.0 port... (både port og USB enheder er version 2.0...??

2)
Øhhh... hvad for noget, samt det tager en krig at få f.eks min ekstrene HD eller USB key til at blive vist i Denne Computer, efter isætning... ??

3)
Desuden tager det op til 5 minutter at starte Windows XP op nu, hvis jeg isætter en USB enhed inden opstart - ligemeget om det er de 2 foran, eller de 2 bag på... ??

What the dælen, kan være løsningen på disse 3 punkter...??

På forhånd tak.

:) Osukido
Avatar billede off-line Nybegynder
15. august 2007 - 19:42 #10
Det er svært at svare på. Men for at begynde et sted, så test dine ram. Windows
er meget sart med ram, så der er mange som har problemer med dem.
http://www.raymond.cc/blog/archives/2006/10/23/test-your-ram-with-microsoft-windows-memory-diagnostic/
Avatar billede osukido Nybegynder
26. maj 2011 - 13:08 #11
Hejsa

Jeg fik aldrig løst denne sag.

Men jeg vil gerne have lukket alle mine åbne spørgsmål, da de efterhånden er gamle, og jeg desværre først nu har fået tid at følge dem op.

Jeg kan ikke finde nogen knap til at tildele point, så det er vel fordi I alle har givet kommentarer i stedet for svar.

Hvorledes løser vi dette så alle er tilfredse?
F.eks. alle svarer og jeg deler pointene imellem Jer alle, eller I udpeger hvem der skal have point, og denne så svarer?

:) Osukido
26. maj 2011 - 19:18 #12