Avatar billede pillowcorp Nybegynder
12. august 2007 - 22:25 Der er 4 kommentarer

PC er død starter ikke op

Hej derude,

Min ellers fantastiske PC som jeg selv har bygget har kørt uden problemer i ca. 3 år, og pludselig var den totalt død - som om den overhovedet ikke får strøm. Iden den blev død - gav den under den sidste opstart nogle alarm ligende lyde jeg aldrig har hørt før - men den startede alligevel til sidst. PC'en har været død lige siden.
Jeg har tjekket netledning, skiftet batteri på bundkort (DFI), Strømforsyning (LED standby lampe på bundkort lyser).
Er der nogen der kender et tricks eller har erfaring med bundkort fra DFI.
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. august 2007 - 22:46 #1
Prøv først med at pille unødvendige enheder fra, så som ekstra RAM moduler, harddiske, DVD drev, forskellige PCI kort osv. Så kan du i hvert fald eliminere fejl fra disse ting.

Men ellers kunne det måske godt lyde som defekt bundkort eller måske CPU - holder dog mest på det første.
Avatar billede kasper_aaroe Nybegynder
13. august 2007 - 09:43 #2
Hej,

Prøv at tjekke om "on-ledet" blinker på computeren, så er det strømforsygningen der er gået.
Lige meget hvad ville jeg prøve med en anden PSU alligevel, ellrs prøv hvis du har mulighed for det, at sætte delene over i en anden computer 1 del af gangen for at tjekke hvad det er der fejler
Avatar billede pillowcorp Nybegynder
13. august 2007 - 18:41 #3
Tak for jeres hurtige svar - jeg prøver mig ad og i hører fra mig...
Avatar billede pillowcorp Nybegynder
18. august 2007 - 09:23 #4
Det var min PSU der var gået - Så selvom jeg havde købt en såkaldt kvalitets PSU fra Chill innovation 450 W så var det altså ingen garanti. Kasper du får min points