Avatar billede camirose Nybegynder
12. august 2007 - 21:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flatrate opkobling

Vi har fortiden trådløs flexrate hos Stofanet. Vi tænker på, at ændre det til flatrate, da vi sjældent når op på den hastighed Stofa lover, heller ikke når der kun er en pc på nettet.
Er hastighen fast på flatrate? Har man så fast IP adr.?

På den ene maskine kan jeg under trådløsnet værksforbindelser, se op til 4 andre netværk, foruden vores egen, nogle med en større signalstyrke end min pc. Forstyrre de mit / vores signal?

Er der forskel på netværks adaptere? Vi har to forskellige og den jeg har, har sjældent en signalstyrke på over lav, selvom jeg befinder mig på 1.sal lige over switchen, mens den anden pc som hovedregeler middel til god. og den befinder sig også på 1.sal men 10 m. herfra.

Iperioder er vores opkobling ustabil, hvor den ene kan komme på og ikke den anden, og nogle gange falder forbindelsen helt ud for os begge. Det er mest irriaterende for den som spille online. Kan flatraten hjælpe der?

ps. vi har familieopkobling!
Avatar billede obs Novice
14. august 2007 - 12:30 #1
Ang. signalstyrke:

Det er muligt at andre trådløse routere forstyrrer dit signal, hvis alle de trådløse routere du kan se, transmittere på den samme kanal. En trådløs router kan typisk indstilles til at transmittere på 10-12 forskellige kanaler, og det kan være en fordel at indstille den til en kanal som ingen andre trådløse routere transmitterer på. Det svarer jo til at du står med din FM radio, indstillet på en bestemt frekvens for at høre en bestemt radiokanal. Hvis en anden station har en sender som transmitterer på samme frekvens, og som er inden for rækkevidde af din radio, så vil du opleve støj på linien fordi din radio opfanger begge signaler og blander dem sammen.

Prøv at se på signalstyrken og signalkvaliteten (kan være udtrykt grafisk eller i dB). Hvordan ser det ud?

Du kan formentlig se i manualen til routeren hvordan du skifter kanal på routeren, men ellers er du jo velkommen til at spørge herinde igen, hvis du oplyser hvilken router du bruger.

Bare mine 2 cents...
Avatar billede camirose Nybegynder
18. august 2007 - 20:58 #2
Hvor kan jeg se hvilken kanal jeg modtager på. På min pc kan jeg ikke se signalkvaliteten umiddlebart, mens signalstyrken sjælden er mere end lav. (på den pc, er adapteren fra D-link), mens den på den anden pc som har en adapter fra Stofanet, er signalstyrken normalt middel og styrken omkring 50%.
På min pc kan jeg se flere trådløsenetværk end den anden pc kan, hvorfor den forskel?
Avatar billede camirose Nybegynder
09. februar 2008 - 19:22 #3
Vi løste selv problemer, ved at flytte routeren, længere væk fra kabelindgangen.
Avatar billede obs Novice
10. februar 2008 - 12:17 #4
Godt at høre... beklager at jeg ikke så dit tidligere svar/spørgsmål, men nu fik du jo så også løst problemet.