Avatar billede Jan Nybegynder
12. august 2007 - 00:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lokalt netværk, delt printer?

Jeg har to pc'er, en med Windows XP og en med Vista... Jeg vil gerne ha' oprettet et lokalt netværk så vi kan dele filer og printer, i øjeblikket er det kun den computer som printeren er tilsluttet som kan udskrive... Jeg har Webspeed (har læst at der er lidt problemer med fildeling der) og computerne er tilsluttet en switch... For en uge siden havde jeg adsl, og der virkede det problemfrit... Jeg kan ikke oprette nogen forbindelse, hverken med den ene eller anden pc... Forbindelsen til Internettet kører upåklageligt... Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede kenp Novice
12. august 2007 - 21:01 #1
har du en router på?

problemet er npår de ikke er inden for samme ip-range.
Avatar billede Jan Nybegynder
12. august 2007 - 23:39 #2
Der er modem'et fra TDC og så switchen... Jeg har haft Webspeed før, og der fik jeg det til at virke, kan bare ikke huske hvordan...
Avatar billede kenp Novice
13. august 2007 - 18:37 #3
brugte du ikke XP på begge computere på det tidspunkt? hvis ja så kan det være foredi at du brugte IPX protokollen
Avatar billede Jan Nybegynder
13. august 2007 - 19:30 #4
Jo, da brugte jeg xp på begge... jeg kan huske at jeg også havde problemer da, men jeg fandt hjælp et eller andet sted fra...
Avatar billede kenp Novice
13. august 2007 - 19:46 #5
som jeg skrev brugte du ikke IPX protokollen.. den mener jeg nemlig ikke findes i vista.
Avatar billede Jan Nybegynder
13. august 2007 - 19:53 #6
det aner jeg ikke hvad er :-)
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. august 2007 - 11:41 #7
hvis ikke du har en router bør du først og fremmest købe sådan en .. det er nærmest ALFA OMEGA når du har flere maskiner og printerdeling i et netværk.

du kan købe en router fra 3-400,- og den vil spare dig for mange problemer.
den tilsluttes TDC-modemet, og dine maskiner tilsluttes så den router.

alle maskiner opsættes til, at hente IP & DNS automatisk (får fra routeren).
dit store problem ligger nok i, at de forskellige computere ikke får IP-adresser i samme range ... dvs 192.168.1.x
Avatar billede Jan Nybegynder
18. august 2010 - 18:40 #8
:-)