Avatar billede stephan2 Nybegynder
06. juni 2001 - 09:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Det handler om golf :-p

HVor langt skal man ned i handicap før det ikke mere er muligt at gå ned på 9 - huller?. Altså ved hvilket handicap er man tvunget til at gå 18 - huller.
Avatar billede kapla Nybegynder
06. juni 2001 - 09:31 #1
Golf kan spilles som slagspil eller hulspil. I slagspil gælder det om med færrest mulige slag at gennemspille banens 18 huller. I hulspil har den spiller vundet, som med et bestemt antal slag, vinder de fleste huller. Hvert hul har en bogey, dvs. det antal slag, som en god spiller normalt skal kunne spille hullet i. Hvis en spiller på en bane, hvis samlede bogeys er på 74, bruger 90 slag, får han et handicap på 16. Den spiller, som, efter at hans handicap er trukket fra hans score, har lavest score, er vinder. Indførelsen af handicaps betyder, at stærke og svage spillere kan stille op mod hinanden.

Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
06. juni 2001 - 10:14 #2
Endtil hvilket handicap er det muligt at gå ned på kun 9 - huller?
Avatar billede golfer Nybegynder
06. juni 2001 - 10:16 #3
Fra 37
/Golfer
Avatar billede ezzuk Nybegynder
06. juni 2001 - 10:23 #4
ironisk nok, er det en bruger ved navn GOLFER, der svarer på spørgsmålet