Avatar billede h0mer Nybegynder
10. august 2007 - 16:04 Der er 7 kommentarer

Køb af ny bærbar

Jeg skal til at købe en ny bærbar. Jeg skal bruge den til en del forskellige ting, og jeg har nogle nogenlunde krav til den:

2 ghz dual core processor
2 gb ram
Et godt batteri (9 cell vil jeg tro)
en hurtig hard disk
et grafikkort der er rimeligt godt.

Jeg har kigget på denne zepto:
15.4" WXGA med Crystal clear teknologi (3415W)
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2GB (2x1024) DDR2 PC5300 - 667MHZ
80GB 7200omdr. SATA Hitachi
Intel® Turbo Memory 1GB (Læs info) (I)
DVD-RW Dual Layer brænder (All)
Intel® PRO/Wireless 4965AGN 300Mbit
Ingen operativ system ønskes
High Performance 9 Cell (2x25W) 70% mere batteritid
Znote 4 års 10K All-risk Total m/Tyveri
nVidia Geforce 8600M GT 512MB grafikkort

denne computer koster 10597 kr

Jeg synes selv at det er et rigtigt godt køb, men ville ikke have noget imod at grafikkortet var lidt dårligere, og jeg så måske kunne spare 1-2000

Nogen der kan rådgive mig?
Avatar billede h0mer Nybegynder
10. august 2007 - 16:05 #1
Hvis nogen har nogle kommentarer til zepto computeren, skal de også være velkommene. En kamerat sagde f.eks. at rammene er for dårlige? er de det?
Avatar billede simlau Nybegynder
10. august 2007 - 19:56 #2
Hej H0mer

Hvad skal bærbaren bruges til?

Rammerne var dårlige i de gamle zepto modeller, dem jeg har prøvet af de nye har ikke haft nogle problemer.

Hilsen simlau
Avatar billede h0mer Nybegynder
10. august 2007 - 21:48 #3
well.. Skal primært bruge den til mine studier på universitetet. Skal læse til civilingerniør, men ved ikke helt hvilke krav der stilles til ens computer. Samtidig vil jeg gerne have en computer der kan køre de spil der laves i dag, og i den nærmeste fremtid. Jeg vil også helst undgå at skulle stå midt i min uddannelse, der varer 5,5 år, og så skulle have en ny bærbar, så vil hellere give lidt ekstra for den nu.
Avatar billede simlau Nybegynder
10. august 2007 - 23:26 #4
Hej H0mer

Du skal ikke ned i et mindre grafikort hvis du vil spille nye spil på den i et stykke tid. Ikke for at sige noget, er du lidt optimistisk 5½ år, det er lang tid.

Hvis jeg skulle købe en computer der skulle kunne holde i mere end 3 år ville jeg købe en professional bærbar, som Fujitsu Siemens Lifebook, IBM/lenovo Thinkpad, eller Dell
Latitude. Det er de eneste bærbar jeg har arbejde med der stadig er lækker efter 2-3 år. Men det er selvføldig op til dig selv, men jeg har ikke arbejde med en eneste zepto eller anden "billig" computer der stadig var lækker efter 3 år. Det er bare min personlig erfaring.

Jeg kan ikke finde noget alternativ i den prisklasse, zepto er de billigste hvis man skal have meget kraft til små penge.

Hilsen Simlau
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
11. august 2007 - 15:11 #5
Simlau, men prisen er så også en anden, hvis man skal have en IBM. Jeg ved nu ikke om de er mere lækre end f.eks. en zepto efter 3 år, men de holder måske lidt bedre(dog er IBM's tastatur det bedste på markedet efter min mening). Dog skal du give det dobbelte for en IBM med de samme specs som en zepto.

Derudover skal man også kunne finde sig i at på dell, IBM og Fujitsus laptops er det en pre installeret windows(Recovery disc). Hvilket i mine øjne er noget bras.
Avatar billede simlau Nybegynder
11. august 2007 - 16:55 #6
Hej

Ja prisen er helt sikkert en anden hvis man vælger en "mærkevare" bræbar.
Jeg syntes at IBM's Recovery, system er rigtig godt, men det er ikke det vi diskutere.

Hvis du skal have en IBM der matcher, de specs skal man op på omkring 16000-17000 kr.

Hilsen Simlau
Avatar billede h0mer Nybegynder
12. august 2007 - 14:17 #7
tak for svarene. Jeg vil helst ikke over 10k (ved godt zeptoen koster lidt mere), så en ibm bliver lidt for dyr.
er her nogen der har noget erfaring med det der "Intel® Turbo Memory 1GB"? Jeg har hørt at det gør din hard disk meget hurtigere, og det virkelig godt kan betale sig at købe med, men kender ikke nogen der har prøvet det.