Avatar billede kane Juniormester
10. august 2007 - 15:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

sindsygt problem

Jeg har internet hos cyber (solo 4/512)

Jeg har deres modem, min egen router zyxel 334w som bruges til trådløs og i den ene port, en forbindelse til min pc. I den anden port sidder en forbindelse til et netstik som kører igennem min lejlighed og ind på mine drenges værelse, der sidder en hub så de begge kan være på nettet og spille.

Mit problem er at deres net altid fucker up, jeg kan tænde min egen pc og være på nettet og 2 sek efter de tænder deres pc, så gør deres net ned (og kun deres). Jeg har skiftet hubben ud med en swict og problemet er det samme, nogle gange kører det i flere timer, andre gange i 2 min, jeg er tæt på at blive sindsyg da sådan noget bare skal virke. den ene fejler mere end den anden, den ene pc er en vista som åbenbart har lidt flere problemer end end en xp, men jeg har bruge for lidt kyndig hjælp fra en netværks guru.
Avatar billede unoc Nybegynder
11. august 2007 - 11:55 #1
Jeg vil forslå at du starter med at teste hver computer direkte på din router fra cc, på den måde kan du finde ud af om der er nogle problemer med en af computerene.

hvis du finder ud af at en af computerene går helt amok med noget netværks trafik skal der serfølig kigges på det.

Ellers må man jo konkludere at der er noget galt med enten din switch eller de netkabler der løber frem og tilbage.

Rent og skær systematisk fejlretning.

Man oplever normalt den her type problemer ved køb af en billig switch (pakker forsvinder eller stopper med at flyde).
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. august 2007 - 11:45 #2
det med, at de tænder deres PC også slukker det, kan skyldes, at de har slået deling af internetforbindelse til.

hvis ikke man har en router (som du jo har) kan man sætte en windows maskine til, at agere router for andre computeren. (dvs den maskine hvor det er tilsluttet er router og tillader alle andre, at gå på internettet igennem den første maskine)

på dine 2 knægtes maskiner går du i egenskaber for "LAN-forbindelse". herunder vil du finde  noget der hedder noget ala: "tillad andre netværksbrugere, at oprette forbindelse til internettet igennem denne maskines internetforbindelse".

hvis den er slået til vil du have 2 routere på samme net .. hvilket ikke altid er særlig heldigt.