Avatar billede roymonz Nybegynder
09. august 2007 - 19:29 Der er 4 kommentarer

Sata problem med ris image

Jeg har i den sidste tid arbejdet mig lidt frem til en løsning der hedder vores virksomhed skal have et image, et image som der kan vælges fra RIS serveren.
og i den forbindelse har jeg fået sata til at virke for nogle lidt nyere maskiner (hovedsagligt HP DC og NC'er)
men nu er det sådan at de gamle maskiner ikke længere virker pga den loadning af sata driver vi fortager.

jeg har fulgt diverse guides til at gøre brug af mappen TEXTMODE

samt lave en [MASSSTORAGE] sektion, hvor vi definere hvor vi vil bruge hvilke controllere.

og en [OEMBOOTFILES] sektion med de akutelle filer.

men hvorfor kan jeg nu ikke få installationen til at virke på en maskine der ikke har en sata kontroller?

skal jeg begynde at arbejde ind imod at lave min tilføjelser i txtsetup i stedet?

loader den så filerne anderledes eller hvordan?

(en løsning er at jeg laver min sif fil hvor jeg ikke tager de 2 sektioner med, så den ikke loader nogle sata ind overhovedet)

jeg arbejder hovedsagligt med HP dc7700 NC6320 og d530s(den der har problemet) plus nogle lidt ældre maskiner som er ved at blive udfaset helt.

håber i kan give mig et link til en artikel eller noget som henviser til mit problem.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. august 2007 - 20:54 #1
Jeg vil foreslå at du gør som standard ved extra drivere til RIS.
placere dem i drivers mappen i dit risimage og indsætte path til drivers i din unattend.sif fil.

Jeg har dog ikke erfaring lige med sata - men det andet virker bla med netværksdrivere og de loades også i dosmode i starten af installation. Du kan læse om det i min ris artikel.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. august 2007 - 20:57 #2
værsgo
Avatar billede roymonz Nybegynder
10. august 2007 - 09:04 #3
Hvis jeg placeret dem i OEMPNPDRIVERS så bruger den kun de drivers under den grafiske del af windows og ikke textmode.

problemet er at den under textmode sagtens kan finde disken, og den kan formatere den lægge filer over men når den så genstarter så kommer der en blå skærm.

og den skriver det som om den mangler en controller til disk, når den skal til at benytte sig af HDD under opstart
Avatar billede serverservice Praktikant
10. august 2007 - 10:10 #4
Her er min artikel om emnet http://www.eksperten.dk/artikler/332
som også er på www.dannyboyd.dk
Jeg kan ikke se af dit svar at du har lavet path i sif fil til driverne - men giver dig ret i at det sandsynligt er et andet problem eftersom du skriver at den starter install og kopierer filer over til disken.
Hvad siger den fejl besked helt nøjagtigt  ?