Avatar billede peterbusk Nybegynder
09. august 2007 - 11:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LAN undtagelse i Windows Firewall ?

Jeg har det problem at loginscripts ikke kan køre når firewall'en er aktiveret på klienterne.

Server: Windows SBS 2003
Klienter: XP/Vista

Hvordan laver jeg så LAN'et ikke er omfattet af Windows Firewall på klienterne?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2007 - 11:39 #1
du kan bruge en netshell kommando til at åbne for et subnet, men jeg sidder pt ikke ved en vista box, så jeg har ikke lige kommadoen til dig.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2007 - 11:47 #2
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2007 - 13:45 #3
du bør nok lukke dit andet spørgsmål.  Det er kun tilladt at have 1 af gangen om samme emne.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
09. august 2007 - 14:00 #4
Som jeg ser det, er dette spørgsmål relateret til opsætning af klientens firewall på klienten. Det anden spørgsmål går på ændring via GPMC på serveren.
Det er ikke altid nemt at vide hvor et spørgsmål skal placeres for at ramme de rigtige personer og den rigtige kategori. En klient løsningen vil kunne bruges som en Workaround og server løsningen som løsningen.
Avatar billede plx Nybegynder
09. august 2007 - 15:07 #5
Det er vel kun Vista-klienterne, som har problemet? XPs firewall har nemlig ikke restriktioner på udgående forbindelser
Avatar billede peterbusk Nybegynder
09. august 2007 - 15:51 #6
Vista klienten er helt sikkert et problem, om XP er kan jeg ikke huske. Jeg mener bare heller ikke at det loginscript (VB) hvor drev tildeles blev kørt når Firewall'en var aktiveret. På XP er det ikke et problem i dag, kun de to sidste notebooks med Vista. Her kan jeg desværre ikke slå Firewall'en for på klienten og fik så tanken at måske kunne den sættes op til at tillade LAN trafik.
Avatar billede peterbusk Nybegynder
08. oktober 2010 - 21:46 #7
Lukker...