Avatar billede mulemule Nybegynder
08. august 2007 - 21:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Findes der gennemsigtig farver ?

Hej,

Jeg har et billede som har noget hvidt baggrund.

Jeg vil gerne kunne ligge billedet på forskellige sider, som har forskellig baggrunds farve.

Er det ikke noget med at man kan lave dele af billedet gennesigtigt ? , eller er det bare noget jeg drømmet.

Det er til internet brug.

Mvh
Avatar billede cpufan Juniormester
08. august 2007 - 21:24 #1
så skal det enten gemmes som png fil eller gif fil, og i en sådan fil har du mulighed for at vælge hvilken farve der skal være gennemsigtig
Avatar billede cpufan Juniormester
08. august 2007 - 21:24 #2
jov
Avatar billede mulemule Nybegynder
08. august 2007 - 23:30 #3
Hvilket program kan man lave gennemsigtig faver med i gif (paint ?),

Og hvad hedder begrebet hvis man skal søge på nettet.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. august 2007 - 09:23 #4
I alle programmer der kan gemme gif, kan der vælges tranparent farve. Jeg har i hvertfald aldrig mødt nogen der ikke kunne. det er en del af et gifbilledes egenskaber. Det kaldes Transparancy eller lignende.