Avatar billede michaelbs Nybegynder
08. august 2007 - 19:41 Der er 14 kommentarer

RegCure har ødelagt alt..HJÆLP!

Jeg har Vista 64 Ultimate installeret og læste lidt om at vedligeholde systemet og der var anbefalet et program RegCure til at rense og vedligeholde systemet. Det skulle prøve. Programmet scannede min computer og fandt ca40.000 paths og andet, der ikke var korrekt. Det var godt nok enormt, men jeg klikkede alligevel på repair og nu funker computeren overhovedet ikke. Fra at jeg klikker på et ikon og computeren reagerer, går der et par minutter. Alt er væk, breve, dokumenter, alt (på c-drevet). Jeg vil så gendanne til et tidligere tidspunkt men også gendannelsesprogrammet i windows giver fejlmelding og virker ikke. Hvad gør jeg??? Hjælp!!! Heller ikke i safe mode kan jeg få genoprettelseskonsollen til at virke. Hjælp please...Jeg er fuldkommen knust..
08. august 2007 - 20:14 #1
Altså denne -> http://www.regcure.com/ ?
Hmmm... Lyder ikke 'sund' ...

Hvis du kan så ... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede neoman Novice
08. august 2007 - 20:21 #2
http://www.complaintsboard.com/complaints/4155/page/3  .... programmet smadrer folks computere til højre og venstre.

Hvis jeg sad med dit problem, og havde XP, og SKULLE have fat i data fra harddisken, så ville jeg få fat i en anden harddisk, installere styresystem på den, og bruge den nuværende harddisk som slave. Forhåbentligt er det kun styresystemet som er smadret, og ej filstrukturen. Nu ved jeg ikke om vista ikke går amok med sikkerheden, så man ikke kan komme til data - forhåbentligt kommer der en vista-kyndig til.
Avatar billede michaelbs Nybegynder
08. august 2007 - 20:48 #3
ja, jeg har lige fundet ud af at regcure ikke fungerer med vista 64, så det er selvfølgelig derfor.
Jeg HAR et image, jeg lavede for et par måneder siden (acronis true image) af mit c-drev på en af mine andre harddiske. C-drevet er kun systemdisk. Mine programmer er på en anden disk. Jeg har aldrig prøvet at gendanne et image før. Hvad sker der, hvis jeg beder Acronisprogrammet om at gendanne dette image på c-drevet? formatterer den så harddisken og indsætter dette image, så c-drevet bliver fuldkommen identisk med det image jeg lavede på det tidspunkt? Hvad sker der med mine programmer, som jo er installeret på den anden harddisk? Vil de virke? Og kun de programmer jeg har installeret efterfølgende vil ikke virke?(pga registreringsdatabase er på c-drevet)?
08. august 2007 - 22:16 #4
Nu har jeg lige leget med nævnte acronis program idag. Er det en HEL HD eller en HEL PARTION du har som image ?

Følgeligt vil programmer instaleret EFTER image ikke umiddelbart virke igen... der skal en geninstalation af det givne program først... Som du selv er inde på ...

Jeg gætter på at dine EGNE data (Dokumenter, grafik, musik(?), film(?), ... ) er på en 3. HD/partion ? Altså ikke blandet sammen med C: (Styresystemet) eller "anden harddisk" (Programmer) ?
Det er nemlig go' latin at have det hver for sig!
Avatar billede michaelbs Nybegynder
08. august 2007 - 22:24 #5
Det er en hel HD. C-drevet, hvor kun styrestem/systemfiler er installeret.
Alle programmer installerer jeg på en anden disk. Men programmerne smider jo noget ned i systemdisken også. Men det må jo også komme med på det image jeg har lavet. Derfor skulle man tro at de programmer jeg havde installeret før jeg lavede image'et af c-drevet også fungerer efter jeg har lavet recovery af imaget, mens programmer jeg har installeret EFTER jeg lavede image-filen ikke duer. Er det ikke rigtigt forstået?
08. august 2007 - 22:37 #6
- nemlig -
08. august 2007 - 22:42 #7
- jeg fik fortalt om en person som have et acronis IMAGE (af en HEL HD) - men HD var pænt opdelt i C: + D: (Egne data)
Da så personen ville bruge dette image genskabte den også D: (Egne data) med de data der var på den gang image blev oprettet - nemlig ingenting. Og personens D: (egne data) indeholdt så INGENTING bagefter. Mistede så ALT indenfor Egne data kan du forestille dig *SUK*. (Nej det var ikke mig!)
08. august 2007 - 22:43 #8
- derfor vælges PARTION ved image oprettelse/genoprettelse -
Avatar billede michaelbs Nybegynder
08. august 2007 - 23:25 #9
ok. Men jeg har nu prøvet at starte vista 64 op i safe mode og så køre Acronis programmet (installeret på en anden HD) og så foretage recovery af c-drevet. Når jeg bliver ledt igennem wizzarden klikker "proceed" og den skal til at foretage ændringen: slette C og indsætte imaget af C, så får jeg fejlmeliding:
failed to create the scheduled task, error 1722- The RPC server is unavailable" og så nogle koder...
Hvad pokker gør jeg så?
08. august 2007 - 23:52 #10
HOVSA - den acronis som jeg kender SKAL du boote op på en dertil beregnet acronis bootCD så data på C: overhovedet ikke bliver rørt/startet !!!
Avatar billede michaelbs Nybegynder
08. august 2007 - 23:59 #11
Jeg har prøvet at lave recovery af imaget fra safe mode men fik fejlmeddelelsen "failed to create the scheduled task, error 1722- The RPC server is unavailable.
Så prøvede jeg igen i normal mode (som nu er slow motion) og denne gang gik den igang og skulle genstarte..og så begyndte Acronis at arbejde og stoppede nu med en fejlmeddelse vedr. firewire...jeg har så hevet dette stik ud og prøver igen...og nu genstarter den så med acronis loader...og efter få sekunder..blip, genstart og så så læser den gud hjælpe mig windows ind og jeg kan begynde forfra.
Hvad kan jeg gøre?
09. august 2007 - 07:46 #12
[08/08-2007 23:52:42] ???
Avatar billede michaelbs Nybegynder
09. august 2007 - 09:35 #13
pyyyyyhaaaaa...
Det lykkedes at få installeret imaget vha en rescue cd acronis, som jeg havde liggende...puuh en forskrækkelse.
Takker for hjælpen.
dr1Larry. Tak for anstrengelsen. Skriv et svar, så får du pointsene..
09. august 2007 - 10:05 #14
Ping...
(Det var et [svar]...)