Avatar billede joaqin Nybegynder
08. august 2007 - 14:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Langsom Vista Home premium 64 vers.

Hej alle
Eksperter
Jeg har fornyeligt afinstalleret min xp home og fået lagt en Vista Home premium 64 vers. IND !

Nu er min pc blevet utroligt langsom, dermed mener jeg
hvis du trykker på etc kontrolpanel, denne computer eller åbner windows mail, altså alle normale ting!!!

Jeg har sat den til best performance, men jeg er ude efter om man yderlige kan " speede systemet op " i xp havde jeg et program der hed " Tune xp"

Det er underligt for jeg er rimeligt godt kørende

CPU: Intel C2D E6600 4mb cache
MotherboardB: ASUS P5W DH DELUXE
4x1GB kit corsairXMS2PRO pc6400 CL5 800 mhz
Grafikkort: MSI NX7900GTO 512mb GDDR3 ram
Hdd: 1x WD Raptor 74,8 gb (10.000rpm). 1x250 gb samsung spinpoint SATAII

Nogle gode tip??

Mvh

Joaqin
Avatar billede alichu Nybegynder
08. august 2007 - 14:30 #1
Underligt, dit system burde sagtens kunne trække Vista ..
Har du prøvet at opdatere drivere osv ?
Avatar billede joaqin Nybegynder
08. august 2007 - 14:36 #2
Hej alichu

Ja alle drivere er opdateret,,,Underligt ikke??
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. august 2007 - 09:10 #3
har du opdater bios og hente den nyeste chipsæt driver
Avatar billede joaqin Nybegynder
09. august 2007 - 15:24 #4
Hej koldborg
Hvorledes er det nu lige man gør det??
Mvh
Joaqin
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. august 2007 - 15:49 #5
Avatar billede joaqin Nybegynder
09. august 2007 - 16:47 #6
ok, jeg har fundet en del beta nye beta verisioner er det sikkert at bruge en beta ??
liledes hvor henter jeg chipcettet??
mvh
Joaqin
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. august 2007 - 17:12 #7
du finder det under drivers der ligger de sidste nye og du skal huske at downloade bios update tools for at kunne opdater bios ,, du finder den sidste nye bios tools længrer nede på samme side som bios opdateringer og ja brug bare den beta der ligger der kommer sikkert en ny om kort tid,
Avatar billede joaqin Nybegynder
09. august 2007 - 17:33 #8
Ok,Koldborg
Nu er jeg igang med processen...Men chipsettet?? den siger du den finder jeg under drivers..Det første jeg støder på er
JMicron JMB363 RAID Driver V1.17.6.4 WHQL for Windows 2000/XP & 64bit XP & 32/64bit Vista??
Hvordan ved jeg det er en chipset driver?? eller kan du sige mig hvad for en jeg skal down loade
mvh
Joaqin
Avatar billede koldborg Nybegynder
09. august 2007 - 17:44 #9
alt hvad der har med raid at gøre skal du ikke downloade, med mindre du skal bruge raid tror næppe.. men alt hvad der har med vista at gøre 32 eller 64 bit alt efter hvad din processer er, skal du downloade  altså lan-audio- men chipsæt driver kan jeg ikke finde, det må stå i din manual til bundkortet, det kunne være VIA men er ikke helt sikke tjek lige !!
Avatar billede joaqin Nybegynder
09. august 2007 - 18:03 #10
Hej Koldborg..Du har været til stor hjælp
Ja, hvordan fa... bruger man sådan et tools program ??
Avatar billede joaqin Nybegynder
06. september 2007 - 14:05 #11
Har ingen løsning fundet desværre, er gået tilbage til xp, Lukker
mvh
Joaqin
Avatar billede joaqin Nybegynder
06. september 2007 - 14:05 #12
Lukker