Avatar billede pellelil Nybegynder
07. august 2007 - 18:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Afvikling af C# programmer på Vista uden sikkerheds nag-screens?

Jeg kommer fra en lang Delphi baggrund men har et stykke tid kigget på C# (VisualStudio 2005). Jeg har på min VISTA maskiske (64 bit ultimate) installeret en Express udgave af C#(VS2005), men hver gang min applikation åbner et vindue kommer der en hit der fortæller at det kan været farligt at angive personli,ge oplysninger, og hvis jeg forsøger at afvikle mit program fra explorer kommer der en vindue og beder brugeren bekræfte at det skal afviklets.

Pardon my French men, hvordan f..... slipper man af med det l...?

Så vidt jeg lige kan se har Express udgaven ikke "sn.exe" hvorfor man ikke kan lave et nøglepar og dermed ikke lave sin applikation strongnamed (hvis dette skulle kunne gøre tricket)?

Ligeledes hvis jeg blot har planer om et mindre shareware/freeware program er jeg så (for at komme ovenstående til livs) nødt til at købe et certificat?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 18:47 #1
Jeg har ikke forstand på Vista og security.

Men sn.exe kommer med .NET selv, så den er der selvom du kun har Express - den er der faktisk
selvom du slet ikke har noget VS - bare du har .NET selv.
Avatar billede pellelil Nybegynder
07. august 2007 - 18:52 #2
OK, men jeg er ikke sikker på om SN overhovedet "gør tricket", så det er lige så meget det som spørgsmålet går på (men ellers tak for oplysningen).
Avatar billede kalp Novice
07. august 2007 - 19:16 #3
Jeg går ud fra du har afviklet nogle delphi programmer på din vista installation, som ikke gør dette?

for ellers skal du huske på, at vista har det med, at spørge om alting hvis ikke man sætter den anderledes op.

Mine programmer kører fint under vista og den eneste forskel er, at de ikke er udviklet i express.
Avatar billede pellelil Nybegynder
07. august 2007 - 19:53 #4
Ja hvis jeg afvikler en af mine Delphi applikationer (Win32 / Ikke .Net) så kører det fint som det skal. Så det har noget med .Net af gøre (har ikke lavet .Net programmer med Delphi, det var her at C#/VS2005 skulle komme ind i billedet).
Avatar billede kalp Novice
07. august 2007 - 20:22 #5
Jeg har i hvertfald ikke gjort noget specielt ved mine applikationer...

Når jeg kompillere dem så sætter jeg projektet i release mode og det er også det eneste det:)
Avatar billede pellelil Nybegynder
07. august 2007 - 20:26 #6
Afvikler du den på VISTA ?

Har du lavet dem emd Express udgaven eller Pro/Team edition ?
Avatar billede kalp Novice
07. august 2007 - 20:28 #7
Det er udviklet på min Vista installation bla. og i Team edition:)
Avatar billede pellelil Nybegynder
07. august 2007 - 20:38 #8
Hmmmm?  Jeg har en  Team edition fra arbejde (Developer), men valgte at installer Express udgaven i stedet - men (logisk set) burde det ikke give nogen forskel.
Avatar billede pellelil Nybegynder
07. august 2007 - 21:06 #9
Det var lige godt sat.. øhhh sørens :-)

Jeg kopierede en (.Net 2.0) EXE fil over på min VISTA maskine som jeg havde lavet med VS2005 Team Edition på en anden maskine (XP 64 bit) og det var kun første gang jeg kørte EXE-filen at Vista præsenterede sin "Nag-screen".

Jeg er ved at hente en Team Edition via min MSDN Subscription, og når den er nede (om et par timer) vil jeg afinstallere Express udgaven og installere denne i stedet og se om det giver nogen forskel.
Avatar billede pellelil Nybegynder
07. august 2007 - 21:12 #10
Nåh noget tyder på at jeg kan blive på Express Edition. På Vista maskien kopierede jeg (.Net) EXE-filen (som før "gav problemer" med "Nag-screen") til et andet sted på PCen og her kunne jeg afvikle den uden at blive belemret med f
Avatar billede pellelil Nybegynder
07. august 2007 - 21:15 #11
(sorry) ... før nævnte nag-screeens. Så problemet er der åbenbart kun når jeg afvikler Exe filen direkte fra Bin\Release eller Bin\Debug.

Smid et svar arne og kalp så skal i få jeres point.

Men hvis nogen har en "forklaring" på hvorfor det forholder sig således, ville jeg da gerne høre hvorfor der er forskel på hvor exe-filen ligger.
Avatar billede kalp Novice
07. august 2007 - 21:19 #12
Har du dit projekt læggende under wwwroot eller sådan noget?

eller burde det ikke give nogle warning.. gør det ikke hos mig heller:)
Avatar billede pellelil Nybegynder
07. august 2007 - 21:37 #13
Jeg bruger PCen til 3 helt forskellige formål og har derfor valgt at have 3 forskellige harddiske (hver i en flytbar "skuffe"), således at jeg sætter den "skuffe" i PCen som indeholder det OS jeg vil boote på (alle 3 er VISTA 64 bit Ultimate, men optimeret/konfigureret specielt til hver af disse formål).

Faktisk er den partition jeg roder med her optimeret til spil (læs: Primært FSX / Flight Simulator 10), så derfor ville jeg umiddelbart ikke ligge min Team edition på denne partiion. En af de andre HD'er bruger jeg til det mere seriøse og her har jeg via VMWare mulighed for at starte en Virtual maskine (XP 32 bit) hvor jeg har installeret min Team edition af VS2005. For at kunne nå data fra begge "maskiner" har jeg valgt på en Data-harddisk (som kan ses fra alle 3 boot udgaver) at lave en folder der indholder den sourcekode jeg gerne vil kunne se fra felere HDer'er.

Så fysisk ligger disse souce filer I folderen "E:\SourceDrive\CSharp\...", men jeg har valgt at "E:\SourceDrive" er sat op som et Share jeg mapper op som et S: drev så derfor ser det for VS2005 ud som "S:\CSharp\...".

Hmmm ... tænker ... hvis det bare er en Share rettighed jeg ikke har fået sat begår jeg harikiri med min Mus ;-)
Avatar billede pellelil Nybegynder
07. august 2007 - 21:41 #14
Hold kæft det var pinligt, så jeg håber det bliver mellem dig, mig og internettet :-)

Hvis jeg afvikler min EXE på "E:\SourceDrive\CSharp\..." så er der ikke nogen problemer, men hvis jeg i stedet tager tat i samme exe.fil men via mit share (S:\CSharp\...) så er der dømt Nag-screen.

Smid et par svar
Avatar billede kalp Novice
07. august 2007 - 21:47 #15
:)

pinligt og pinligt.. det er sådan man fanger "Fejl"
:)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2007 - 22:23 #16
Jeg frafalder.