Avatar billede Slettet bruger
07. august 2007 - 00:20 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Nyeste driver til nVidia GeForce Go 7300 grafikkort

Hej eksperter!

Jeg har et problem med et spil (der ellers kører fint), hvor jeg er blevet foreslået at downloade nyeste grafikdriver. Desværre har jeg ikke haft meget succes med at finde én, så vil I hjælpe mig?
Kortet er et nVidia GeForce Go 7300, og den nuværende driverversion (downloadet fra computerproducentens hjemmeside) er 6.14.0010.8360.
Avatar billede gurly Praktikant
07. august 2007 - 01:02 #1
det kommer jo an på hvad styresystem du bruger ?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
mon ikke du skal vælge GeForce 7 serie
Avatar billede gurly Praktikant
07. august 2007 - 01:04 #2
Avatar billede gurly Praktikant
07. august 2007 - 01:07 #3
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2007 - 10:30 #4
> mon ikke du skal vælge GeForce 7 serie
Tror jeg ikke, Go er til bærbare, mens de andre er til stationære, og jeg mener ikke, de to typer kan sammenlignes.

Jeg kører Windows XP Home.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2007 - 10:31 #5
Ja, jeg har set på de sider men kunne ingen driver finde til netop mit kort :(
Avatar billede gurly Praktikant
07. august 2007 - 14:23 #6
hvad hvis du går ind på den her side
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
og så klikker på "Automatically find drivers for my NVIDIA products."
så skulle den jo kunne finde din driver
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2007 - 14:41 #7
Ok, prøver lige...
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2007 - 14:46 #8
Resultat

Product
NVIDIA GeForce Go 7300

Current Installed Driver
83.60

Recommended Driver
Acer requires that you download the driver for your GPU from their support site.

You can find more information at: http://www.acer.com.

The GeForce Go mobile GPU use drivers that have been customized to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior that are normally found in notebooks. The reference desktop graphic drivers that are provided by NVIDIA on our driver downloads page do not include these custom features. For this reason, the NVIDIA Forceware NVIDIA graphics display drivers will not install on most Geforce and Quadro family of mobile GPU's. Some newer laptops have been designed to work with our drivers. For more information click here.

Problemet er bare, at der kun er én driver til kortet (som passer til min computermodel) på Acer's site, og at den er fra den 19. januar 2006!
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2007 - 14:46 #9
...og jeg kører allerede med driveren fra Acer's site.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2007 - 14:51 #10
Her findes Acer's publiserede driver:
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_9410.html

Der er to: En til nVidia og en til Intel... Hvorfor mon det?
Forresten er min model en 9412, ikke 9410, som sitet antyder - de to modeller deler åbenbart drivere.
Avatar billede gurly Praktikant
07. august 2007 - 15:03 #11
så er 83.60 måske den nyeste der findes ?
den ligger også her >
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1315
nederst på siden kan man se at dit kort er med
men ja den er jo fra 2006
driveren hedder jo  "forceware 83.60"

hvis man kigger på den driver der høre til 7800-7900 serien
så hedder den jo "forceware 84.63"
den er da lidt nyere c",)
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_mobile_84.63_2.html
Avatar billede gurly Praktikant
07. august 2007 - 15:15 #12
som du kan se her >
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t33676.html
så skulle nyeste driver være denne her >
http://drivers.softpedia.com/get/GRAPHICS-BOARD/NVIDIA/NVIDIA-32bit-ForceWare-GeForce-Go-10085.shtml
den er jo fra maj 2007 og passer til dit kort, men den er jo til windows vista  :-(
Avatar billede gurly Praktikant
07. august 2007 - 15:22 #13
på denne her side
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=82135
der mener de også at du kan bruge den GeForce Go 7 series, som egentlig er til
"Go 7800-7900"
altså den her
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_mobile_84.63_2.html
måske er der ikke lavet nyere end den til win xp
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2007 - 16:43 #14
Tja... Dumme, dumme Vista!
Nå, jeg prøver at downloade den 84.63...
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2007 - 21:49 #15
Doh! Den nægter at installere driveren, fordi den kan se, at jeg har et andet grafikkort...
Se link:
www.maqhem.com/toke/NVIDIA-fejl.bmp
Avatar billede gurly Praktikant
07. august 2007 - 22:51 #16
ja ok, så duer det jo ikke  :-(
vista driveren ville jeg nok ikke forsøge med.

version 86.60 er nok nyeste "offisielle version"

så kan man prøve en "tweaked driver"
her er en tweaked version "forceware 83.60" (som jo er den du bruger)
man kan vel sige at det er en almindelig driver som de har tweaked/modifiseret
til en bedre performanse, kald den en "tunet" 8360
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1337
Avatar billede gurly Praktikant
07. august 2007 - 22:53 #17
fejl, jeg skrev 86.60, men mener selfølgelig 83.60
Avatar billede allanbn Nybegynder
07. august 2007 - 23:05 #18
Bare en ide, prøv at kikke lidt nærmer på denne side
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_162.18.html
Avatar billede gurly Praktikant
07. august 2007 - 23:09 #19
her er en driver fra 2 august 2007
og "NVIDIA GeForce Go 7300" er med på listen den virker til, og så er den til XP
http://drivers.softpedia.com/get/GRAPHICS-BOARD/NVIDIA/NVIDIA-32bit-ForceWare-16315.shtml
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2007 - 13:26 #20
Prøver den sidste - den burde i hvert fald virke :)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2007 - 13:28 #21
Hm, det er en exe-fil med navnet '16315'... Jeg håber bare, den er ægte :O
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2007 - 13:34 #22
Haha den fil self-extractor til 205 forskellige små filer :D
Nå, en af dem hedder Setup.exe og har NVIDIA's logo... Kører den.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2007 - 13:36 #23
"Setup could not locate any hardware compatible with this software. Setup will now close." Bla bla bla, yderst irriterende!
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2007 - 13:37 #24
Prøver den tweakede...
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2007 - 13:48 #25
Den installation forløb uden problemer. Håber bare, skidtet virker :/
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2007 - 14:28 #26
Den gode nyhed: Driveren virker, og spillet kører bedre.
Den dårlige nyhed: Jeg bliver stadig smidt ud af spillet.

Nogen gode idéer? Ellers bare smid et svar - tak for hjælpen med driveren!
Avatar billede gurly Praktikant
08. august 2007 - 15:53 #27
nu viste jeg ikke at dit problem var at du bliver smidt ud af spillet, det har nok en anden årsag.

den fra softpedia.com som ikke virkede, så godt nok også ud til at være en helt anden serie, samme type som den allanbn linkede til.
men så må de da også have fejl i listen med supporterede kort ! ! ! (softpedia.com)

men du brugte altså den her
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1337
den er sikkert den nyeste/bedste så

næ, jeg ved egentlig ikke noget om spil  c",)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2007 - 16:58 #28
> nu viste jeg ikke at dit problem var at du bliver smidt ud af spillet, det har nok en anden årsag.
Ja, nok EvenBalance's fejl >:( ...bug i PunkBuster...

> den fra softpedia.com som ikke virkede, så godt nok også ud til at være en helt anden serie, samme type som den allanbn linkede til.
men så må de da også have fejl i listen med supporterede kort ! ! ! (softpedia.com)
Tja, sjuskeri er skyld i de fleste fejl... Nederen.

> men du brugte altså den her
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1337
den er sikkert den nyeste/bedste så
Jep, den lader til at forbedre ydeevnen, så om ikke andet kan det hjælpe på mine andre spil :o)

> næ, jeg ved egentlig ikke noget om spil  c",)
Nope, jeg har også allerede spurgt om årsagen til problemet et andet sted på Eksperten. Desuden har jeg spurgt EvenBalance direkte (verdens dårligste supportsystem) og på et forum på sitet PunksBusted, hvor jeg fik at vide, at jeg skulle opdatere min driver. Da jeg ikke selv kunne finde én, spurgte jeg her - derfor var årsagen til behovet for opdatering irrelevant :)

Men tark for hjælpen :P
Avatar billede Henne91 Nybegynder
10. februar 2010 - 20:28 #29
Hvad er den nyeste driver til NVIDIA Geforce Go 7300 på Vista