Avatar billede madox Nybegynder
05. august 2007 - 22:06 Der er 3 kommentarer

Visning af danske tegn

Jeg har en asp side der er uploadet til mit webhotel, som henter noget tekst fra en access 2000 database. Men siden vil ikke vise æ, ø eller å hvis teksten fra databasen indeholder dette.

Jeg har testst min side på et andet webhotel og der virker det fint med æ, ø og å.

Tror i det er en opsætning hos min webudbyder den er gal med, eller er det noget i min kode?

Hvis jeg åbner jeg access databasen fra webhotellet og åbner den, indeholder den fint æ, ø og å, men når teksten vises på siden vises disse tegn ikke.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
06. august 2007 - 02:25 #1
Prøv at putte denne linie, i mellem <head> og </head>:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Hvis du allerede har indsat et charset, fjern det, og brug den nye linie..
Avatar billede hundevennen Nybegynder
06. august 2007 - 13:12 #2
du kan også prøve med at sætte

session.lcid = 1030
i toppen af din asp side
Avatar billede euhp Nybegynder
12. august 2007 - 11:26 #3
Der har været problemer med nogle programmer og IIS... så det er nok det dette spørgsmål går på. Prøv at lege med charset indtil det virker (ISO8859-1 og de andre som kan vise danske tegn). Det virker til sidst.

LCID løser ikke problemet.