Avatar billede khalus Nybegynder
05. august 2007 - 11:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Bundkort P4S55FX grafikkortskompatibilitet

Mit nuværende bundkort er et ASROCK P4S55FX. Mit nuværende grafikkort er et GeForce FX 5700.

Jeg vil gerne have udskiftet mit grafikkort, da der er en del snart kommende spil jeg gerne vil have mulighed for at spille (StarCraft II, Enemy Territory: Quake Wars etc.)

Problemet er bare, at jeg ikke kan finde nogen steder, hvor der står, hvad for nogle bundkort nVidia kortene er kompatible med. Og heller ikke hvad for nogle grafikkort bundkortet er kompatible med. Det lykkedes mig kun at finde, hvad et GeForce 7950 GX2 var kompatibelt med, men ikke de andre i serien.

Er det bare en selvfølge at mit bundkort er kompatibelt med de nyere grafikkort (specielt Geforce 7/8 serierne), eller er det en selvfølge, at det ikke er?
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. august 2007 - 14:01 #1
Du skal have et AGP kort. Det bedste AGP kort på markedet er et Gforce 7950 GT til ca 1800kr http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=376933 er det inden for budget?

Lidt billigere men også et super kort, ATI Radeon X1950pro til 1175kr
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=263003

Se tests af forskellige kort her. Som udgangspunkt sammenligner jeg de kort jeg har foreslået
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=725&model2=710&chart=318

Personligt ville jeg tage Radeon kortet til 1175.00kr, det får væsentligt bedre brugeranmeldelser og jeg synes ikke den smule Gforce kortet yder bedre er 600kr værd, det er jo ca 50% xtra pris for 16% xtra ydelse.

Du skulle måske også snart se på en mere generel system opgradering hvis du skal have ordentlig smæk på nyere spil..
Avatar billede khalus Nybegynder
05. august 2007 - 17:22 #2
AGP kort passer til min type bundkort?

Jeg ønsker at forlænge min nuværende stationæres levetid med et par år (mht. spil).
Bliver de fleste spil, ikke udelukkende afviklet i GPU'en?
Jeg vil p.t. helst ende op med nVidia, da de har bedre driverunderstøttelse til linux.

Det er ikke så vigtigt at der er ordentlig smæk på spillene (selv om det er fedt), jeg vil helst bare være i stand til at spille dem.

Smider lige mine fulde systemspecifikationer, så kan du vel lige sige, om det er alt for pøllet kun at opgradere grafikkort:

Pentium 4 3 GHz processor
1 Gb DDR ram
GeForce FX 5700
120 gb harddisk
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. august 2007 - 18:05 #3
Så skal du have 7950GT, det er det bedste GFX kort til AGP og hvis det er Nvidia du vil have er det den du skal have.

nyt ram+bundkort+cpu+gfx kan klares for ca 3000kr, så det var måske værd at overveje
Avatar billede Jensen DK Novice
06. august 2007 - 07:18 #4
Inden du køber grafikkort undersøg om din strømforsyning kan trække det nye kort.
Avatar billede khalus Nybegynder
24. september 2007 - 19:18 #5
Lukker, slukker og bukker
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. september 2007 - 21:25 #6
og du tager selv point, det er sku ikke god stil, klovn
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2007 - 06:24 #7
Han er da en underlig fætter.
Avatar billede khalus Nybegynder
25. september 2007 - 08:21 #8
Jeg regnede med, at hvis folk ønsker point, så lægger de et svar, og ikke en kommentar. Hvis I ønsker point kan det sagtens klares med en ny tråd, men ærlig talt, så læg et svar næste gang, hvis pointene er vigtige for jer! Jeg ville sådan set bare lukke tråden...
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2007 - 10:41 #9
DET DIG DER SKAL BEDE OM ET SVAR AF DEN DER HAR SKREVET NOGET DU KAN BRUGE,OG IKKE
DEM DER PRØVER AT HJÆLPE DIG DER BEHØVER AT LÆGGE ET SVAR.
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. september 2007 - 00:43 #10
Exatamundo
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2007 - 06:32 #11
http://www.eksperten.dk/spm/656392 i dette spørgsmål beder du svaren om at lægge et svar, så dit indlæg 25-09-07 kl 08:21:11  det er ikke nyt for dig, du ville bare suge pointne SELV FØJ.
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. september 2007 - 06:56 #12
KLAAAAAASK
Avatar billede khalus Nybegynder
26. september 2007 - 16:56 #13
Måske er det fordi jeg er træt af, at man skal bede om svar, og at når folk kommer med et svar klassificerer de det som en kommentar.

Jeg er under alle omstændigheder glade for dit svar drgonzo, og hvis du vil have point skal du selvfølgelig have dem. Men jeg lukkede denne tråd, fordi jeg troede den var inaktiv, og at du ikke var interesseret i point.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2007 - 18:06 #14
Du skal rette dig efter ekspertens regler ellers må du melde dig ud.
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. september 2007 - 18:13 #15
man ligger netop kommentarer så folk ikke bare smider hvad som helst som svar og derved scorer billige point hvis spørger  ikke helt ved hvordan point systemet virker. Med kommentarer er det også nemmere for spørger at bede om svar fra præcis dem han mener skal have point, da mange jo ofte kommer med totalt bonghjerne indlæg. For mig er point ligegyldige, men at lukke en tråd hvor der er kommet indlæg uden du er kommet med respons til disse indlæg, selv tage point, hvor det havde været lige så nemt at ligge et indlæg og høre om der var liv, det er bare pisse uforskammet mod de folk der hjælper og det sker desværre alt for ofte.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. september 2007 - 06:51 #16
Helt enig.