Avatar billede osukido Nybegynder
05. august 2007 - 01:04 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Bedste backup og restore prg

Hej alle

Hvilket program, eller række af programmer (hvis man med fordel kunne benytte mere end 1 program i en serie af restore forsøg)ville I anbefale til at redde slettede data med?

Altså restore (gendannelse) af slettede data, overskrevne data, formaterede data.

Er der mon behov for at bruge mere end 1 program, eller er der et som kan ALT til perfektion?

Hvis I ligeledes kunne anbefale et godt program til at foretage præventiv backup, eller anbefale en gratis eller betalbar online REMOTE BACKUP service, som I har haft gode erfaringer med, således ens data ikke ligger på samme fysiske lokation, såfremt der skulle ske indbrud, brand mv.

Jeg kender TDC Webmore's sikkert glimrende Remote Backup - men synes prisen er lidt for dyr for en privat person. Desuden fordi jeg ikke har behov for daglig remote backup, men blot ind imellem, og helst opbevaring på en ekstern fysisk placering, udenfor min bopæl. just in case...

På forhånd tak!

;) Osukido
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2007 - 07:15 #1
Efter min mening er GetDataBack det bedste program til at finde slettede data.
Jeg tvivler dog på at programmet kan restore overskrevne data.
Det er der vel ingen programmer der kan?

http://www.runtime.org/
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2007 - 07:17 #2
Avatar billede cmoz Praktikant
05. august 2007 - 12:11 #3
Til remote backup kan du f.eks. bruge Mozy http://www.mozy.com

Gratis versionen kan tage 2GB. Hvis man har behov for mere, og man betaler sølle 4.95$ om måneden så kan man bruge ubegrænset plads.

Hvis man skal bruge det til flere PCere så skal man købe til hver af dem. Det virker til XP, 2000 og Vista (og Mac OS X)

Hvis man vil bruge det på en server, f.eks. Windows 2003 så skal man købe Mozy Pro, med andre priser.

Der er også CrashPlan http://crashplan.com som koster 20$ eller 60$ engangsbeløb afhængig af hvad man har behov for. Der er en 30 dags trial.

Det er ikke begrænset på hvilket Windows OS du bruger. Virker også til Mac, og der er også en client på vej til Linux.

Det smarte er at du selv kan vælge en destination, udover at remote backup til CrashPlan, så f.eks. du smider alt dit backup over til en ven, også har en USB disk til at stå der.

De er ved at udvikle en feature så at første gang kan du så have USBen ved dig også lave en hurtig first time backup, også sætte USB disken op remote hvor den skal være, for så at modtage alle de ændringer, der måtte være sidenhen.

Det koster ikke noget at installere CrashPlan på den servere/PCere som skal være destination for backup.

P.t. bruger jeg Mozy for jeg ved det virker, og har ikke brugt CrashPlan selv endnu. Umiddelbart er Mozy mere modent.

Men du kan prøve Mozy og bruge gratis versionen, og prøve 30 dags trial fra CrashPlan og se om det er noget.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. august 2007 - 17:26 #4
Trods sin fortræffelighed kan getdataback ikke lave backup. Det kan derimod
Acronis True image. Både backup af programmer og hele partitioner med styresystem
og det hele, plus en del mere. I US dollars koster det Ca. 300 kr.
http://eu.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/
Avatar billede osukido Nybegynder
13. august 2007 - 20:01 #5
Hej

Tak for hjælpen!

Jeg synes, at I alle 3 er kommet med nogle rigtig gode og brugbare links, og jeg er igang med at afprøve det hele, som lyder rigtig lovende.

Derfor vil jeg da meget gerne dele points til Jer alle 3, hvis I er med på at dele i 3 bunker?

200 er desværre et ulige tal at dele med 3, men kunne vi dele efter først til mølle princippet.

Vejmand = 67
Mozz = 67
Asgotbo = 66

:) Osukido
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2007 - 20:07 #6
Fint nok tak:)
Avatar billede vejmand Juniormester
13. august 2007 - 20:47 #7
Okay, tak.  :)
Avatar billede cmoz Praktikant
13. august 2007 - 23:27 #8
takker :D
Avatar billede osukido Nybegynder
14. august 2007 - 10:10 #9
Sagen lukkes, tak for hjælpen alle!

:) Osukido