Avatar billede fatter_keine Nybegynder
04. august 2007 - 20:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Accepterer din browser BitLet out-of-the-box?

Hejsa,

Se venligst http://kubuntu.dk/download.php

Skriv om du har Java installeret eller ej, og om du har problemer med at downloade via BitLet hvis du har Java installeret.

Jeg ønsker blot at finde ud af om BitLet kan bruges som standard, eller om det er for buggy...

Tak for hjælpen!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. august 2007 - 20:23 #1
Java er aktiveret, men den påstår jeg ikke har Java:

Bemærk: Du har IKKE Java aktiveret i din browser, så downloads via BitLet er derfor deaktiveret!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. august 2007 - 20:25 #2
PS:
* Det virker i Mozilla FireFox v2.0.0.6 og Microsoft Internet Explorer 6 SP2.
* Det virker IKKE i Opera v9.21
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. august 2007 - 20:31 #3
Hvorfor stole på noget browseren sender med ( http://www.php.net/manual/en/function.get-browser.php ), når du kan lave en rigtig test?

En simpel Java-applet, der sender brugeren til "checkjava.php?java=1", som sætter en session eller en cookie..

Indtil videre har mit råd været "Stol ikke på brugeren".. det er lige blevet udvidet.. :-)

Råd:
1) Stol ikke på brugeren
2) Stol ikke på brugerens browser
3) Test ikke på ting du får at vide, men på test du kan bruge
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. august 2007 - 20:31 #4
Rettelse:

Råd:
1) Stol ikke på brugeren
2) Stol ikke på brugerens browser
3) Test ikke på ting du får at vide, men på ting du kan bruge (funktionelt)
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
04. august 2007 - 20:33 #5
At det ikke virker alle steder, kan jeg leve med, men det omvendte er ubrugeligt...

Jeg har skrevet med nogen der siger den registrerer at de har Java, uden at kunne afvikle BitLet, og det er ikke så smart!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. august 2007 - 20:34 #6
Sådan da:
1) Check via Java-applet, om brugeren har adgang til Java
1.1) Hvis brugeren har adgang til Java, giv dem muligheden for at vælge det fra, hvis de får problemer..

:-)
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
04. august 2007 - 20:35 #7
Det med en simpel java-applet det var en GENIAL ide! - Men jeg kan ikke programmere Java...

Har du en god henvisning?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. august 2007 - 20:41 #8
Angående Java: Hmm.. søg på  java tutorial  på nettet?
Ellers opret et spørgsmål i Java-kategorien..
HUSK: "Java" og "JavaScript" er 2 forskellige ting, og der er 2 kategorier! :-)

Jeg har testet download i Mozilla FireFox v2.0.0.6, og her virker det fint nok.. lidt langsomt, men den begyndte at downloade..

Jeg vil dog foretrække, at man har muligheden for at få fat på linket til torrent filen, da de fleste nok har deres egen favorit torrent-klient.. sikkert med en "sluk computeren efter download"-funktion..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. august 2007 - 20:44 #9
Så er der link til torrent filen.. :-)
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
04. august 2007 - 21:15 #10
Tak for hjælpen... point?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. august 2007 - 23:30 #11
Nope.. Jeg springer over denne gang..
Du snupper dem bare selv.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. august 2007 - 23:36 #12
Jeg har testet det i:

* Mozilla FireFox v2.0.0.6
* Microsoft Internet Explorer 6 SP2
* Opera v9.21

Det virker i alle 3 browsere. "Slå BitLet til/fra" virker som det skal.
Avatar billede fatter_keine Nybegynder
11. august 2007 - 19:40 #13
Tak for hjælpen!