Avatar billede tand Seniormester
04. august 2007 - 14:10 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme i kontakt med WIN ,

Min PC vil ikke fange Win XP på harddisken.
Den beder om en systemdisk, men jeg vil nødig formatere, Hvad gør jeg ???
Avatar billede kulz0r Nybegynder
04. august 2007 - 14:27 #1
Har du prøvet at køre i fejlsikret tilstand?
Avatar billede tand Seniormester
04. august 2007 - 14:28 #2
Hvordan kommer jeg i fejlsikret tilstand fra DOS:
Avatar billede kulz0r Nybegynder
04. august 2007 - 14:37 #3
Under en boot-menu som du kan få frem når computeren starter op. Det er forskelligt fra computer til computer, men prøv at trykke på F2 eller F10 når du booter din computer..
Avatar billede tand Seniormester
04. august 2007 - 14:50 #4
Jeg kan ikke finde fejlsikret tilstand på harddisken.
Jeg booter med CTRL+ALT+DEL.
Men kan jeg ikke Indstallere en ny WIN oven i den gamle uden at formatere ??
Avatar billede kulz0r Nybegynder
04. august 2007 - 14:57 #5
Har du adgang til DOS, altså kan du skrive i DOS? Så kan du prøve at skrive chkdsk eller chkdsk.exe. Den vil så se efter fejl på din harddisk..

Jeg ved ikke om man kan geninstallere oveni den gamle XP uden at slette alle dokumenter mv.
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2007 - 15:05 #6
Gå ind på http://www.helgec.dk/ntldr.html Afsnit 1 download og brænd den ISO fil der linkes til - sæt din computer til at boote fra cd-drev og boot op på den cd du lige har brændt, meld tilbage når det er gjort
Avatar billede tand Seniormester
04. august 2007 - 17:16 #7
Nu har jeg formateret harddisken ved hjælp fra indstallationsdisken.
Så kommer den og skriver:
Windows rod> system32\hal.dll.
genindstaller en kopi af ovenstående fil.
Så er jeg begyndt at river mig i håret, for det forstår jeg ikke et plug af. ??
Avatar billede tand Seniormester
04. august 2007 - 17:23 #8
Den stopper simpelthen midt i indstallationen og skriver ovenstående.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
04. august 2007 - 17:34 #9
helgec´s side giver dig også en løsning på dette problem http://www.helgec.dk/hal-dll.html
Avatar billede Jensen DK Novice
05. august 2007 - 07:01 #10
Hvad med at afslutte alle dine besvarede spørgsmål inden du får mere hjælp.
Avatar billede tand Seniormester
05. august 2007 - 11:55 #11
Hvis jeg har formateret harddisken og fejlen opstår igen når jeg indstallerer WIN, så kan det vel kun være harddisken som er defekt, eller hva??
For ovenstående har jeg gjort og den nægter stadigvæk at indstallere WIN.
Avatar billede tand Seniormester
05. august 2007 - 11:57 #12
Kan man ikke formatere en harddisk sÅ den er lige så tom som da man kjøbte den ??
Avatar billede tand Seniormester
05. august 2007 - 11:57 #13
Hvordan er det lige man godkender et spørgsmål og lukker det ??
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2007 - 13:58 #14
Giv disken en gang KILLDISK http://www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede corleonedk Nybegynder
05. august 2007 - 14:53 #15
Tand for at lukke et spørgsmål så kig her http://www.expfaq.dk/luk_spm#luk_spm
Avatar billede tand Seniormester
06. august 2007 - 07:08 #16
Så er jeg igang med at slette  med killdisk.
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2007 - 10:43 #18
Billedguide til XP-installation på http://www.helgec.dk/xp-install.html
06. august 2007 - 11:04 #19
Ikke for at starte en 'debat' men under http://www.helgec.dk/xp-install.html
- Citat:
"Det er op til dit eget temperament om du ønsker at downloade og installere SERVICE PAKKE 1, påstanden om at man overhovedet ikke kan risikere at gå på nettet uden at denne pakke er installeret er helt uden hold i virkeligheden, du kan tværtimod risikere at få næsten uløselige problemer efter installation af service pakke 1 for slet ikke at tale om service pakke 2"
- Citat slut.
Det er (stadig) en forkert/gammeldags holdning. Så du <tand> må selv afgøre om du vil følge http://www.helgec.dk/xp-install.html (og IKKE install nævnte ServicePack2 + de >70 efterfølgende opdateringer fra Microsoft - det er jo nok ikke for 'sjov' at de er udgivet) eller http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm + http://www.eksperten.dk/artikler/1104 ...
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2007 - 11:53 #20
Nu har "dr1_larry" jo en eller anden tilknytning til TV og dermed også evner til at manipulere, hvis hele sætningen som der henvises til blev pastet ville der yderlig stå
"Hvis du ikke har en router med indbygget firewall imellem computeren og internettet er det helt nødvendigt at du installer en firewall på din computer før du går på nettet, SP2 indeholder en effektiv firewall, men det er også muligt at hente andre firewall`s på nettet hvis du foretrækker det"
Godt forsøgt "dr1" ingen grund til at ønske ro på eksperten fra din side åbenbart
Avatar billede Jensen DK Novice
06. august 2007 - 13:23 #21
dr1 larry har altid snuden langt fremme.
Avatar billede tand Seniormester
11. august 2007 - 15:57 #22
ok
12. august 2007 - 00:43 #23
<tand>: Hvor langt er du så kommet ?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2007 - 07:51 #24
Hvis du stadig er nervøs for min guide, så se http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25214  det er ikke alle supportere ved Spywarefri der er bange for guiden
12. august 2007 - 09:23 #25
... som er skrevet [12/04/2006 : 18:42:48] - altså FØR udgivelse af de i [06/08-2007 09:24:49] nævnte guides ...
Avatar billede tand Seniormester
12. august 2007 - 11:17 #26
Jeg købte en ny disk.
Jeg kan godt bruge den gamle disk som back up.
WINDOWS ville af en eller anden grund ikke godkende den.
Avatar billede tand Seniormester
25. august 2007 - 10:47 #27
ok