Avatar billede pepo1965 Nybegynder
03. august 2007 - 22:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Download af fil

Jeg har en absolut sti til en fil, som jeg skal hente på en hjemmeside. Eksempel: http://www.site.dk/filer/info.txt

Filen indeholder data i kommasepareret form. Noget af denne data er html formateret data. Filen skal uploade til at CMS system, som kun kan tage kommasepareret tekst.

Trykker jeg på linket hentes filen og vises i IE. Med tabelopsætning, og gemmer jeg filen som tekst, gemmes tabelformateringen også, hvilket kan ses, hvis jeg åbner den i notepad.

Filen kan ikke uploades til mit CMS system.

Jeg har prøvet og hente filen med et ftp program (har login og pass til siden)men kan ikke få det til at virke.

Siden er ikke beskyttet, og enhver der har den rette sti kan få filen vist.

Er der en smart måde, hvorpå jeg kan hente filen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. august 2007 - 22:20 #1
Højreklik på sti - gem som.. ???
03. august 2007 - 23:18 #2
"...kan ikke få det til at virke..." - forklar hvad du HAR gjort.
Vedlæg evt. koden (du ka' bare 'sløre' Login/pass) ...
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
03. august 2007 - 23:24 #3
Hej John. Ved at flytte stien fra mit mailprogram over i browseren, så lader det sig gøre.

Tak
04. august 2007 - 00:11 #4
... må vi andre vide hvad du mener her ?
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
04. august 2007 - 00:29 #5
Jo, jeg har fået stien tilsendt pr. mail, og der lader det sig ikke gøre at højreklikke på stien og gemme filen (Microsoft Outlook). I stedet har jeg kopieret stien over i et html dokument, som jeg så har loadet i en browser. Det virker, men er nok noget omstændigt.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. august 2007 - 12:02 #6
Det skyldes sikkerhedsindstillinger i Outlook. Prøv at føje afsender til listen over sikre modtagere. Det er ikke sikkert du kan med den mail du har modtaget, men den næste burde så ikke give problemer.

I øvrigt er dit spørgsmål oprettet i den forkerte kategori. Derfor forvirringen for de andre.